Един от най-упоритите въпроси към американския технологичен стартъп Lyft Inc., докато той офертира първоначалното си публично предлагане на инвеститорите, е как ще продължи да работи на значителна загуба. В четвъртък Lyft заяви пред многобройни потенциални акционери да очакват спад на разходите през следващата година, предава Bloomberg, позовавайки се на свои източници.
Ръководителите на Lyft са отговаряли на редица въпроси на събитие за инвеститори в Ню Йорк. Те са заявили, че 2019 г. ще бъде пиковата година за инвестициите, твърдят участници, включително Шон Ким, финансов анализатор за Gabelli Funds. Lyft е пояснила, че първичното публично предлагане, в рамките на което се стреми да набере 2,1 млрд. долара, трябва да осигури целия капитал, от който ще се нуждае бизнесът.
Споделеното пътуване все още не се е доказало като устойчив бизнес. Опасенията за увеличаване на загубите продължават да измъчват Lyft и неговия по-голям конкурент Uber Technologies Inc., който се очаква да осъществи собственото си IPO през следващия месец.
Lyft загуби 991 млн. долара при приходи от 2,2 млрд. долара през миналата година. И въпреки това интересът на инвеститорите е висок. Базираната в Сан Франциско компания се очаква да оцени акциите си на 28 март и да започне да се търгува на Nasdaq на следващия ден. Говорител на Lyft отказа да коментира темата.