Европейските автомобилостроители трябва да предлагат повече стимули на клиентите си, за да се включат в изтеглянията на засегнатите автомобили след скандала с дизеловите емисии, заяви днес Европейската комисия, цитирана от ДПА и БТА.
Германските автомобилостроители са критикувани, че се бавят със замяната на софтуера, който е манипулирал тестовите данни за отделяните вредни газове, а изтеглянията се правят неравномерно на територията на Евросъюза.
В документ Европейската комисия посочва, че сред стимулите може да се включат безплатна смяна на маслото и безплатно взимане на автомобила.
Целта е страните членки да отчетат поне 90 процента успешно провеждане на изтеглянията до две години от задължителното изтегляне, се посочва в документа.
Стратегическият документ ще бъде разглеждан през май, когато министрите на промишлеността ще обсъждат предложенията с ЕК.
ЕС се стреми да затегне правилата, като тества коли на пътищата и подобри лабораторните тестове.
ЕК пък ще може да прави собствени проверки на място, да предизвика изтегляния и да налага глоби от 2020 година.
Тези мерки са част от реакцията на ЕС след избухналия през 2015 година скандал дизелгейт, при който Volkswagen призна, че на някои от дизеловите му автомобили има монтиран софтуер, който занижава тестовите данни за отделените вредни газове. След това стана ясно, че доста германски компании също са замесени.