Продажбите на автомобили на китайския пазар са спаднали през февруари с 13,8 процента спрямо същия месец на 2018 година до 1,482 милиона бройки. Това съобщи Китайската асоциация на автомобилопроизводителите, цитирана от ТАСС.
На месечна основа броят на продадените през миналия месец транспортни средства се е понижил с 37,4 процента. Според асоциацията спадът в продажбите се дължи на по-малкото работни дни заради празнуването на Китайската нова година, която настъпи на 5 февруари, а също и на спада на автомобилния пазар в световен мащаб.
Наред с намаляването на обема на продадените дизелови автомобили е нараснал броят на продажбите на автомобили с алтернативни източници на енергия като електрическите автомобили и хибридите. Обемът на продадените екологично чисти транспортни средства през февруари се е увеличил с 53,6 процента на годишна основа до 52,900 единици.
В документа се отбелязва, че за разлика от традиционните автомобили производството на "зелени" коли през миналия месец е нараснало.
По данни на асоциацията през 2018 година на китайския пазар са продадени около 28 милиона автомобила, което е с 2,8 процента по-малко спрямо предходната година. В същото време производството и реализацията на автомобили от алтернативни източници на енергия е продължило да нарастват, а обемът на продажбите се е увеличил с 61,7 процента на годишна основа до 1,25 милиона бройки.
/БТА/