Ръководителите на Tesla все още не са решили къде да произвеждат предстоящия кросоувър, Model Y, предава CNBC, позовавайки се на шестима настоящи и бивши служители. И това - въпреки факта, че компанията планира официално да представи автомобила за първи път на 14 март в дизайнерския център на компанията в Хауторн, Калифорния.
Други двама души, които работят за подизпълнители на Tesla, поясняват, че автомобилният производител не се е свързал с тях за съвместна работа по производството на Model Y.
Главният изпълнителен директор на Tesla Мъск вече каза, че колата следва да струва с около 10 процента повече от Model 3, чиято цена започва от 35 000 долара.
Заедно с пикапа, който Tesla планира да разкрие по-късно тази година, Модел Y може да гарантира, че флотилията на Tesla ще остане конкурентна срещу предложения от други производители на електрически камиони и джипове. Тези конкуренти включват Rivian, компания, основана от Amazon, и утвърдени автомобилни производители като BMW и Hyundai, които навлизат на територията на Tesla с електрически автомобили.
Служителите казват, че мениджърите на Tesla, включително и нейният президент по автомобилостроенето Джеръми Гюлен, се колебаят между две възможности за производство на Модел Y. Те се опитват да решат дали Tesla трябва да разпредели място в Gigafactory, огромното съоръжение за батерии на компанията извън Рино, Невада, или да комбинира линията за производство за Model S и Model X в завода си във Фримонт, Калифорния, за да направи място за изграждане на кросоувъра.
При представянето на печалбата на компанията за четвъртото тримесечие през януари Мъск заяви, че Tesla е завършила инженерната и дизайнерска част по подготовката на Model Y, като по думите му три четвърти от автомобила ще са сходни с Model 3.