Lyft се доближи до това да се превърне в първата компания за споделено пътуване, която дебютира на борсата, като оповести финансови детайли за бизнеса си в декларация пред финансовите регулатори, предаде Ройтерс.
Приходите на Lyft за 2018 г. са възлезли на 2,16 млрд. долара, което е повишение със 103% спрямо предходната година и с 528% спрямо 2016 г., сочат документите. Брутните й резервации, или общата стойност на пътуванията, които продава преди приспадането на заплащането на водача, са достигнали 8,05 млрд. долара миналата година. Това е със 76% повече спрямо предходната година и с 323% над равнището на резервациите през 2016 г.
Компанията обаче е оперирала със значителни загуби от 911 млн. долара през 2018 г., което е ръст спрямо 688 млн. долара през 2017 г. и 682 мн. долара през 2016 г., сочат данните.
Базираната в Сан Франциско Lyft е в позиция да направи първия дебют на Wall Street сред група компании с висока стойност, подкрепяни от фондове за рисков капитал, като Pinterest и Slack, които се очаква да станат публични тази година.
Lyft съобщава в данните си, че миналата година е имала 30,7 млн. пътници и 1,9 млн. шофьори в САЩ и Канада, двете страни, в които оперира.
Компанията очаква да бъде оценена на между 20 и 25 млрд. долара при IPO-то си, което е повече спрямо настоящата оценка от 15 млрд. долара, съобщиха запознати източници пред Ройтерс. Lyft планира да започне двуседмично роудшоу от 18 март, така че компанията може да дебютира на Wall Street в началото на април, информира Ройтерс миналата седмица
Uber, която е по-голяма компания с по-разнообразен бизнес, се нуждае от повече седмици за подготовка на IPO-то си. Ако Lyft бъде оценена високо, това ще подкрепи и Uber.
Lyft и Uber подадоха тайно документи за IPO пред Комисията по ценните книжа и борсите в САЩ през декември. Този процес дава на частните компании повече време да пазят в тайна финансовите си резултати и да ограничат експозицията си на пазарните колебания.
Компаниите трябва да публикуват официалната версия на документите си преди роудшоуто си.
Делът на Lyft от американския пазар приближава 40%, което е ръст спрямо 35% в началото на 2018 г., съобщиха запознати източници пред Ройтерс.
Миналата година Uber отчете загуба от 1,8 млрд. долара преди данъци, амортизации и други разходи, което е подобрение спрямо 2,2 млрд. долара през 2017 г. За разлика от Lyft Uber споделя избрани финансови данни през последните няколко тримесечия.