IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Продажбите на автомобили в Китай се свиват за трети пореден месец

Основната причина е, че търсенето на най-големия пазар за автомобили в света се е забавило

17:10 | 18.02.19 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Продажбите на автомобили в Китай са отбелязали спад за седми пореден месец през януари, заяви най-голямата автомобилна асоциация в страната в понеделник. Основната причина е, че търсенето на най-големия пазар за автомобили в света се е забавило, предава Ройтерс.

Продажбите са се свили с 15,8% на годишна база до 2,37 млн. автомобила миналия месец, съобщи Асоциацията на производителите на автомобили (CAAM). През декември спадът бе от 13%, а през ноември – от 14%.

„Продажбите на коли през януари продължават да вървят надолу и няма признаци за подобрение. Според изчисленията ни продажбите на едро през февруари също ще намалеят значително“, каза Су Хайдун, помощник генерален секретар на СААМ.

„Причината за спада в продажбите продължава да е забавящата се икономика и по-слабото потребление в малките и средноголемите градове“, каза Су.

Икономиката на Китай се охлади до 6,6% през миналата година – най-слабия ръст от 28 години, ударена от по-високите търговски мита и държавните мерки срещу дълга. Очакванията са растежът да се забави още тази година. По-мудното потребление и влиянието на търговските търкания със САЩ допринесоха за свиването на пазара за пръв път от над две десетилетия през 2018 г.

Пекин сега се опитва да убеди потребителите да отворят портфейлите си и обеща да осигури субсидии, за да подкрепи продажбите на някои превозни средства в селските райони и покупките на електрически автомобили.

„Продажбите през първото тримесечие на миналата година бяха добри, затова тази година индустрията очаква да отбележи отрицателен ръст през първите три месеца“, коментира Ялъ Джан, ръководител на консултантската компания AutoForesight. Той обаче предвижда продажбите постепенно да се увеличават през следващите три тримесечия.

Мениджърите от индустрията казват още, че продажбите на автомобили в Китай през януари и февруари обикновено биват засегнати от Китайската нова година, тъй като потребителите се сдържат от покупки около празника.

Продажбите на електрически автомобили обаче продължават да вървят срещу тенденцията, възлизайки на 95 700 коли през януари, което представлява ръст от 140% на годишна база, съобщи още СААМ.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:20 | 27.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още