Автомобилният производител Volvo Cars, собственост на китайската Geely, отчете по-високи годишни приходи в четвъртък, но предупреди, че маржовете на печалба са спаднали и се очаква да останат под натиск тази година, предава Ройтерс.
Производителите на автомобили са изправени пред все по-голям натиск върху разходите и ценообразуването на някои пазари заради търговска война между Вашингтон и Пекин през 2018 г., както и забавено търсене от Европа и Китай – най-големите автомобилни пазари.
„За 2019 г. очакваме нова година с ръст на обема, докато продължаваме да печелим от силната ни продуктова програма и по-голям капацитет. Но ние трябва да сме реалистично настроени и да признаем, че маржовете ще останат под продължителен натиск“, каза главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон в изявление.
Доставчиците и производителите на автомобили отправиха нови предупреждения, включително за по-ниски резултати тази година. Daimler отчете тази седмица и спад на оперативната печалба за четвъртото тримесечие.
Volvo съобщи, че оперативната му печалба за 2018 г. е нараснала с 0,9% до 14,2 млрд. шведски крони (1,54 млрд. долара), а маржът е спаднал до 5,6% от 6,7%. За годината обаче приходите са се увеличили с 21% до 252,7 млрд. крони (27,44 млрд. долара).
Volvo върви по пътя на растежа под управлението на Geely, отбелязвайки четири поредни години на рекордни продажби. Компанията е подкрепена от стабилното навлизане в луксозните автомобили, конкурирайки се с Mercedes-Benz на Daimler и с BMW.
Базираната в Швеция компания отложи плановете си за листване през миналата година заради негативни ефекти от търговската война и спада в индустрията, но в същото време задели средства да подобри заводите си, за да ограничи отрицателните влияния от по-високите мита.