Суровите пазарни уловия, постоянното усложняване на компоненти и механизми, новите продукти и услуги, чиято цел е привличане на клиенти – всичко това излиза от рамките на обичайните производство и продажба на електромобили. Затова и автомобилните компании все по-трудно се справят с предизвикателствата на бъдещото, което ги кара да влизат в съюзи дори с най-големите си конкуренти на пазара.
Според експертите, подобно сътрудничество е напълно оправдано – както финансово, така и технически. Пример за това са BMW и Toyota, които съвместно разработиха платформа за Z4 и Supra, както и Daimler и Renault, които сториха същото за Smart и Twingo. За да оцелеят, дори големите компании са принудени да се съюзяват и те вече започват да го правят.
BMW + Daimler – автомобилни платформи
Двата германски премиум-производителя ще си сътрудничат в няколко области. Те обсъждат възможността за съвместна разработка на трансмисии, акумулатори за електромобили и технологии за автономно придвижване.
Възможно е и създаването с общи усилия и средства на обща платформа, на която ще бъдат изградени компактните модели на BMW и Mercedes-Benz. Засега всичко остава в тайна, като от двата концерна твърдят, че са отворени към предложения за сътрудничество.
BMW + Fiat-Chrysler (FCA) – системи за автономно движение
През лятото на 2016 г. BMW обяви, че ще си сътрудничи с производителя на микрочипове Intel и с компанията за програмно оборудване на камери Mobileye. Към този алианс ще се присъедини още един производител - Fiat-Chrysler (FCA), както и три компании за автомобилни компоненти - Magna, Delphi и Continental.
Целта на BMW е през 2021 г. да стартира продажбата на серийната версия на електромобила BMW iNext, който ще разполага с 5-о ниво на автономност. А идеята за включване на FCA е развитието на безпилотните транспортни средства в САЩ.
BMW + Daimler + VW – технологии за автономно движение
Съществува ли голям немски алианс, който вече да разработва технологии за автономно движение? Засега това не е ясно, но се знае, че BMW, Daimler и VW преговарят с производителите на компоненти Continental и Bosch за създаването на най-добрите системи за помощ на водача. Идеята е въвеждане на световни стандарти в тази област и изпреварване на конкурентите.
Според последните информации, преговорите са стартирали още през септември миналата година, като вървят доста трудно. Има вариант, според който VW да влезе в алианса BMW-FCA, като това е сред обсъжданите възможности за сътрудничество.
Honda + General Motors – акумулатори за електромобили и автономни системи
Дълго време Honda си сътрудничеше с Waymo – подразделение на Google Alphabet Out, като целта беше именно създаване на технологии за автономно движение на автомобили. През есента на 2018 г. обаче беше обявена сделката между японците и General Motors. Двата производителя са работили и по-рано заедно в областта на производство на акумулатори за електромобили, като тук GM има огромен опит. Сега двата концерна ще работят и над съвместни системи за автономно движение.
Fiat Chrysler (FCA), Jaguar Land Rover – автономни системи
Концернът FCA се готви да лицензира своя технология за автономно движение, като от Jaguar Land Rover проявяват интерес към нейното закупуване. Така двата автомобилни производителя се подготвят за дългосрочно сътрудничество в тази област.
Ford + VW – пикапи и фургони
Американо-германския съюз включва съвместна разработка на лекотоварни автомобили, което ще позволи разделяне на разходите и ще намали до минимум риска от въвеждане на нови технологии като електрическа мобилност и системи за автономно движение.
Първият резултат от това сътрудничество трябва да бъде факт през 2022 г. Двете компаии обаче няма да се ограничат само с това, а ще продъжат да работят заедно. Става дума за съвместна разработка на системи за автономно движение, на електромобили и в сферата на мобилността.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg.