Търсенето на дизелови двигатели през 2018 г. продължава да спада, съобщава Automedia.
Скандалът с Volkswagen от 2015 г. явно още не е отшумял и това личи от резултатите при продажбите.
Делът на новите дизели през миналата година е 36%, което е с 8% по-малко спрямо 2017 г.
Бензиновите коли отбелязват увеличение в продажбите със 7% до 57 на сто.
Отчита се и увеличение на хибридите и електромобилите, които вече заемат над 6% от пазара.
В някои държави, като Норвегия, например, техният дял е над 32%.
Най-популярният електромобил в Европа е Nissan Leaf (38 700), следван от Renault ZOE (38 1 000), електрическият Volkswagen Golf (21 100), BMW i3 (18 100) и Testa Model S (16 400).
При хибридите, които се зареждат от електропреносната мрежа, лидер е Mitsubishi Outlander (23 100), а сред обичайните хибриди - Toyota Yaris (129 000).
Германската марка Volkswagen е убедителен лидер по продажби в Европа, като през 2018 г. е реализирал на пазара 1,75 млн. автомобила. Въпреки проблемите с дизеловите мотори компанията е записала увеличение с 3%.
На второ място е Renault с малко под 1,1 млн., а на трето Ford – 1,01 млн. Двете марки обаче записват спад спрямо 2017 г. – съответно с 4% и 3%.
Най-популярният модел в Европа продължава да е Volkswagen Golf, въпреки че записва спад на продажбите с 8% през 2017 г. Неговият резултат за е 445 хил. продажби. Следва Renault Clio с 336 000 (+2%), а на трета позиция е VW Polo с 299 000 (+10%).
Делът на различните SUV модели в Европа за една година се е увеличил от 29,2 на 34,6%.
Експертите отбелязват, че търсенето на всъдеходи и кросоувъри през периода 2014-2015 г. е нараснал с 24%, през 2015-2016 г. – с 21%, а през 2016-2017 г. – с 20%. Кога ще приключи този бум, не е известно на никого.
Лидери на пазара при SUV моделите през 2018 г. са Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Renault Captur, Peugeot 3008 и Dacia Duster.
преди 5 години мхм , ами кат наближиш 60-те как ше изглеждаш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Аз наближавам 50-те и съжалявам само, че нямаше такива неща когато бях млад. Мерака го имам, карането няма да ми е проблем, но просто е супер смешно нeкъв чичaк с бирено шкембе да се вози на тротинетка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години На работа точно един 54 годишен се е навил да си купува ел. тротинетка, не знам как ще му се получава карането но мерака го има отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Купете си електрическа тротинетка. Сериозно, един приятел си взе и е супер доволен. Ходи с нея на работа. Сгъва се и можеш да я внесеш в помещение, не заема място. Разбира се, това е опция за млади хора. 50-годишен пръдльо не може да се вози на такова нещо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години леле , добър стандарт имаш ... караш и фърляш :)))днес зяпах какви Тесли се продават в БГ . 4-5 годишни държат цена нема лабаво . хич не им личеше да ги фърлят :))) под 100К почти нямаше цена ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Колите вече ги правят като телевизорите 5 - 6 години и хвърляш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Качеството на новите VW е ужасно - по зле са от Dacia даже. Хората купуват този *** по навик явно.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар