Преди три месеца Германската асоциация на потребителите VZBV стартира съдебната процедура срещу Volkswagen в съда в Брауншвайг, на няколко километра от централата на компанията във Волфсбург.
Все повече собственици на дизелова кола с марката се присъединяват към колективния иск. Броят им вече е над 401 000, става ясно от регистрите на съда, цитирани от Der Spiegel.
Съдебната процедура започна, след като в сила влезе промяна в законодателството, позволяваща да се подаде колективен съдебен иск. Тя бе въведена след скандала с манипулираните дизелови двигатели, т.нар. Дизелгейт. Очаква се искът да доведе до най-големия процес в мащабната афера. Ищците искат да се потвърди, че Volkswagen умишлено е навредил на клиентите си, инсталирайки без тяхно знание софтуер, създаващ впечатлението, че колата им е по-малко замърсяваща, отколкото е в действителност.
Кога ще започне мегапроцесът не е ясно.
VW отхвърли обвиенията: автомобилите са били одобрени, технически безопасни и готови за шофиране. През септември 2015 г. обаче VW трябваше да признае за манипулирането на дизелови двигатели. Групата призна през 2015 година, че е манипулирала 11 милиона автомобила, от които 2,4 милиона са продадени в Германия.
Големият брой на заявленията показва, че искът е важен инструмент за много засегнати хора, каза членът на борда на директорите на VZBV Клаус Мюлер пред DPA. През януари в регистъра са регистрирани 100 000 души.
Регистърът за жалбите е все още отворен, казва Мюлер. Шофьорите на дизелови коли все още могат да се присъединят - до изслушването. Дали обаче всеки индивидуален случай ще се впише в колективното дело срещу VW или не, не се проверява при вписване в регистъра. Това може да се прояви в процесите след това.
Адвокатите на VZBV искат да използват някои документи и доказателства от САЩ. Там през 2017 г. Volkswagen призна вината си за редица престъпления, като заговор за нарушаване на законите за околната среда и възпрепятстване на съдебната система. С американското Министерство на правосъдието компанията сключи извънсъдебно споразумение за милиарди долари.
преди 5 години Абе елате отворете един завод у Перник, правете си голфовете и никой няма да ви съди за глупости. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Хубаво де, нали в Германия данъците на екологичните коли по стандарта Евро-6 са значително по-ниски, значи клиентите са облагодетелствани, а не измамени. А за цените на колите - манипулациите са били необходими именно защото WV не е могла да покрие екологичните изисквания на приемлива за потребителите цена. Разбира се, ако това е причината да забранят дизелите, всички са прецакани. Но тогава и другите марки са потърпевши и пак няма логика само собствениците на WV да търсят обезщетение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Логиката е че тези собственици плащат данъци на екологичен принцип. Има дизел и дизел - съответно на по-чистите модели цените са доста по-високи = клиентът е бил измамен и трябва да бъде компенсиран. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не разбирам каква е логиката собствениците на автомобили WV да съдят компанията за обезщетение, при положение че екологичните щети засягат не само тях, но и всички други хора. Явно мотивите им не са толкова "екологични". А и всеки *** знае, че със или без манипулации, дизелът пак замърсява. Ако толкова те е грижа за природата, купи си колело. отговор Сигнализирай за неуместен коментар