Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor заяви, че китайското съвместно предприятие, в което участва, приема молби от своите служители за доброволно пенсиониране и преразглежда различни „оптимизационни планове“ в своите заводи в страната заради слабите продажби на този ключов за компанията пазар, съобщава Ройтерс.
Китай, най-големият автомобилен пазар в света, се бори със спадове в продажбите в различни сектори за първи път от десетилетия главно заради търговското напрежение между Вашингтон и Пекин, което през изминалата година ескалира до размяна на мита върху стоки за милиарди долари.
Това предизвика остри затруднения за Hyundai, която все още се възстановява от дипломатическите трусове между Сеул и Пекин, свили търсенето на корейски продукти на територията на Китай.
Hyundai, заедно с придобитата от концерна Kia Motors, беше третият по големина автомобилен производител в Китай до 2016 г. като в момента продажбите на концерна за 2018 г. достигнаха едва половината от неговия общ производствен капацитет.
„Hyundai Motor разглежда различни оптимизационни планове, за да подобри ефективността на своите производствени центрове по време на китайската нова година“, заявиха от корейската компания.
Китайското финансово списание Caixin съобщи, че съвместното предприятие на Hyundai в страната очаква да съкрати около 1500 работни места през първото тримесечие на годината, като е предложило на своите работници да останат или да бъдат съкратени.
Продажбите на Hyundai се сринаха с 23% през четвъртото тримесечие поради липсата на атрактивни модели и поддържането на силен имидж от страна на конкуренцията на останалите големи автомобилни концерни.