Макар идеята за сътрудничество в областта на новите технологии в автомобилната индустрия да е изключително добра, от Morgan Stanley вярват, че американският концерн Ford трябва сам да се справи с натиска по отношение на преструктурирането на своето европейско звено и промяната на общия бизнес модел, съобщава MarketWatch.
Във вторник германската автомобилна компания Volkswagen и Ford обявиха началото на своята съвместна работа при създаването на товарни превозни средства, като перспективата е този съюз да обхване впоследствие и области като автономните коли и електромобилите.
Добрата капиталова оценка на Ford се дължи до голяма степен на пикапите от серия S, които вече се радват на „значителни маржове“ и силен отпечатък при дистрибуцията, независимо от това, което VW може да предложи на компанията твърдят анализатори.
Най-голямото предизвикателство пред Ford е Европа, където VW има доминиращо присъствие.
През миналата седмица стана ясно, че концернът възнамерява да съкрати няколко хиляди работни места на Стария континент и е много вероятно да затвори цели заводи.
За да се намалят „структурните разходи" на европейското подразделение, „ще се съкращава излишна работна сила както в производствените, така и в търговските поделения - във всички части на компанията", заявиха от Ford.
Morgan Stanley запази своя „неутрален“ рейтинг за акциите на Ford с целева цена от 10 долара, което представлява 13-процентно увеличение спрямо цената на акциите от вторник.
През последните 12 месеца книжата на Ford изтриха 33% от стойността си.