Американският производител на автомобили Ford възнамерява да съкрати няколко хиляди работни места в Европа и вероятно да затвори цели заводи. За да се намалят „структурните разходи" на европейското подразделение, „ще се съкращава излишна работна сила както в производствените, така и в търговските поделения - във всички части на компанията", заявиха от групата, цитирани от DPA.
„Предприемаме ефективни стъпки за възстановяване на европейския бизнес на Ford", заяви президентът за Европа Стивън Армстронг. Компанията разглеждала всички възможности, добави той. Също така не се изключват затваряния на подразделения.
Ford иска да намали разходите за труд колкото е възможно повече и да насърчи служителите да работят отчасти доброволно. За тази цел трябва да се стартират дискусии с работническия съвет и синдикатите.
Засега Армстронг оставя отворен въпроса колко точно работни места ще станат жертва на преструктурирането и кои поделения могат да бъдат засегнати от затварянето на заводи. В интервю за агенция Ройтерс обаче той обясни, че „хиляди“ работни места трябва да бъдат премахнати. „Редизайнът трябва да върне бизнеса на приемливо ниво", поясни още той.
Ford възнамерява да избегне твърди мерки. Според собствените си изявления групата планира да намали разходите за персонал в Европа чрез доброволно прекратяване на трудовите правоотношения, като работи в тясно сътрудничество със социалните партньори. Компанията вече обяви, че ще прекрати производството на автоматични трансмисии в Бордо. Освен това съвместното предприятие Sollers в Русия ще бъде подложено на преглед. Крайно решение ще бъде взето през второто тримесечие. Подразделението в Обединеното кралство също трябва да бъде преструктурирано.
В Европа Ford има около 54 000 служители – преди всичко в Германия, Великобритания и Испания. Европейският бизнес на производителя е дълбоко в зоната на загубите. Със сега обявената програма се цели сериозно понижаване на разходите през тази и следващата година. Същевременно производителят възнамерява да инвестира сериозно в нови модели и електрификация на сега съществуващи модели, за да се изпълнят по-строгите европейски изисквания.