Американският пионер в производството на електрически автомобили Tesla Inc. ще направи първа копка на първата си гигафабрика извън САЩ.
„Очакваме с нетърпение да направим първа копка на @Tesla Shanghai Gigafactory днес!" пише главният изпълнителен директор Илон Мъск в понеделник в Twitter.
Looking forward to breaking ground on the @Tesla Shanghai Gigafactory today!
— Elon Musk (@elonmusk) 7 януари 2019 г.
„Възнамеряваме да завършим първоначалното строителство това лято, да започнем производството на Model 3 в края на годината и да достигнем масова продукция през следващата година”, каза Мъск в последващ туит.
Tesla придоби земята за фабриката извън Шанхай през октомври за 140 милиона долара. Компанията заяви, че възнамерява да произвежда до 500 000 автомобила годишно в обекта на 210 акра в рамките на едно десетилетие. Правителството на Шанхай обяви през миналия месец, че ограничено производство в централата може да започне до втората половина на 2019 г.
В петък Tesla заяви, че планира да започне доставките на Model 3 за китайски клиенти през март, като началната цена е около 72 000 долара, дори и след скорошното намаляване на цените.
„Производството на Model 3 / Y в Shanghai Giga ще обслужва региона Велик Китай“ (Китай, Хонконг, Макао и Тайван, б. ред.), заяви Мъск в неделя. Китайската фабрика би могла значително да намали разходите - от транзита и митата - за Tesla в разрастващия се местен пазар на електрически автомобили. Китай е най-големият пазар за автомобили в света и възнамерява да продава по 7 милиона електрически или хибридни автомобили годишно до 2025 г., според Bloomberg News.
Първата гигафабрика на Тесла отвори врати близо до Рино, Невава, през 2016 г. Втората гигафабрика - в Буфало, Ню Йорк, започна да произвежда фотоволтаични модули през 2017 година. Компанията планира подобен завод и в Европа, вероятно в Германия.
Също така стана ясно, че Илон Мъск се бори, за да не може бившата му приятелка да бъде въвлечена в дело на инвеститорите за спорния туит на изпълнителния директор на Tesla от август.
Адвокатът на Мъск Дийн Кристи твърди в съдебни документи, подадени в края на миналата седмица в окръжен съд в САЩ, че предложената призовка към канадската музикантка Граймс, която се среща с Мъск през август, когато той обяви, че обмисля да направи Tesla частна компания на цена от 420 долара за акция, е опит „от това дело да се направи сензация“, а не законна мисия за установяване на фактите, предава TechCrunch.
Група инвеститори съди Tesla и Мъск заради туита. Ищците също така са пуснали призовка и към рапърката Азалиа Банкс, която в Instagram cпoмeнaвa зa нapĸoтици и пpoтивopeчивo пoвeдeниe – и вcичĸo тoвa, дoĸaтo Mъcĸ пocтвa в Тwіttеr paзĸpития oĸoлo плaнa cи дa нaпpaви Теѕlа oтнoвo чacтнa. Cпopeд cĸaндaлнaтa paпъpĸa тя e пpeĸapaлa тpи дни през един уикенд в eднa oт ĸъщитe нa Mъcĸ, а пepиoдът нa пoceщeниeтo cъвпaдa имeннo c днитe, ĸoгaтo тoй paзĸpи нoвaтa cи идeя и тoвa, чe имa инвecтитopи зa нeя.
„Ищците не си направиха труда да се свържат с някоя от петте страни, които възнамеряват да призоват с призовка, за да разберат дори само дали те имат някаква информация", твърди Кристи в предложението. „Никой от третите страни никога не е работил за Tesla или за Мъск, или е имал някакво участие в неговите туитове или в оценката му за потенциалната сделка с частни лица", пояснява адвокатът.
Комисията по ценните книжа и фондовите борси разкри в рамките на собственото си дело срещу Мъск, заведено през септември, което доведе до общо 40 млн. долара глоба, че Мъск е избрал предложената от него цена за изкупуване от 420 долара, защото смята, че това щяло да бъде забавено за Граймс, чието истинско име е Клеър Елис Буше.
„Г-ца Буше и г-ца Банкс са били в тесен контакт с Мъск преди и след пускането на туита и се смята, че разполагат с релевантни доказателства за мотивите на Мъск“, твърди от своя страна Едуард Корсински от кантората Levi & Korsinsky. представляващь ищците, в изявление до CNBC. „Предоставянето на показания ще позволи на ищците да запазят тези доказателства и ще помогне за постигането на справедлива възможност за всички страни".
Ищците също така са пратили призовки на The New York Times, Business Insider и Gizmodo, свързани с статии, публикувани през седмиците след туита на Мъск.
преди 5 години До 6 Не се шегувам Това са само факти отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Майтапчия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ... или говори за теб, щом си мислиш че импестора е начетен човек ... хахахахахахахахахахаха! за теслата тук не говрих, но ти видя глупости, странно, както и да е! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Бъдещето е на ел автомобилите и хора като Елон Мъск Този човек стъпка по стъпк се движи към бъдещето Първо: -Гигафабрика за батерии в Невада - Фабрика за производство на автомобил в Калифорния -фабрика за соларни покриви в Бъфало и такава в Германия -сега стартира строителство за производство на Модел 3 в Шанхай Китаи с капацитет 500 К автомобили годишно -Скоро това ще се случи в и Европа някъде между Германия и Франция - Космическата му програма се движи по план компанията със скоростни тунели набира скорост Какво още им трябва на хората за да разберат къде е БЪДЕЩЕТО отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ха, khao глупости говориш... Първо за Мъск, и аз едно време го хресвах... Ама ти колко акции в тесла имаш? От инвеститорска гледна точка, Теслата е загуба на пари както и да си я гледаш... Не ми се обяснява защо...Що се отнася до императорът, имах честта да се срещна лично с него миналата година. Много умен и начетен човек... Обаче това си е ваша работа да говорите по негов адрес каквото си искате... То това говори доста и за вас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ако визираш импестора, той винаги си е бил посмешище тук, горе долу срещу квото плюе там инвестираш, а където е той от там бягаш и винаги ще си на печалба ! ... 100% гаранция :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ... копка на "пътвата" гигафабрика ... Бойчо спиш още човек :))) ...а иначе по темата , това само половин година , след като видни финансови коментатори и инвеститори от форума бяха дали като крайна-окончателна-безвъзвратна дата на фалитът на компанията :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар