IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Шефът на VW: Новите правила за вредните емисии значат загуба на работни места

До 2030 г. 40% от продаваните от Volkswagen коли в Европа ще трябва да са електрически автомобили

14:08 | 20.12.18 г. 5
Автор - снимка
Създател
<p>
	Херберт Дийс. Снимка: Ройтерс</p>

Херберт Дийс. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen Херберт Дийс счита бъдещите граници за допустими емисии CO2 в ЕС за постижими, но въпреки това остро разкритикува постигнатия компромис. 

„Разбира се, ние ще можем да постигнем целта за намаляване на емисиите на въглероден диоксид с още 37,5% до 2030 г.", каза Дийс пред вестник Bild. „С нашата електрическа платформа и силното си присъствие в Китай можем да го направим. Но тази по-строга цел означава значителна структурна промяна", поясни той.

Така например до 2030 г. 40% от продаваните от Volkswagen коли в Европа ще трябва да са електрически автомобили. „Заради скъпите батерии и наказателните глоби за CO2 за конвенционалните автомобили мобилността ще стане много по-скъпа, непосилна за много клиенти. И това ще струва работни места в такъв порядък, че вече няма да можем да ги компенсираме чрез схемите за ранно пенсиониране".

Дали „политиците наистина са наясно с последиците от своите решения". „Ще успеят ли тези решения да бъдат наложени“, питал се Дийс?

В късните часове на понеделник бе постигнат компромис в рамките на Европейския съюз (ЕС), според който новите автомобили трябва да отделят значително по-малко въглероден диоксид (CO2) след 2030 г., отколкото досега.

Европейската комисия, Европейският парламент и държавите членки постигнаха съгласие по този въпрос в рамките на помирителна процедура. Емисиите въглероден двуокис от новите автомобили се очаква да намалеят с 37,5% през 2030 г. в сравнение с 2021 г. За лекотоварните автомобили бе договорено намаление на емисиите на CO2 с 31%. За двата класа превозни средства трябва да се постигне намаляване с 15% до 2025 г. като междинен етап. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 0
ABBA
преди 5 години
*** = к у ч к и
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
ABBA
преди 5 години
"па що да не напечатаме и ние ? А ? "Па оти хегемоно с'а изока:само мойте верни *** мое да печатат! Де има и бази на мои гавази!П.п. Само един швейцарски фъстък мина гратис, *** той има очилца и пее в хора....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
mick
преди 5 години
Щото си нямаме световна резервна валута.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 4
khao
преди 5 години
па що да не напечатаме и ние ? А ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 2
mick
преди 5 години
Германците са лесни - ще напечатат още няколко десетки трилиона евра и готово. Ще има за пенсии и социални помощи. Да му мислят останалите държави дето ще трябва да плащат за удобствата на германците и другите развити държави с лесните пари.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още