Японският автомобилен концерн Nissan Motor Co. заяви, че е открил многобройни неправомерни действия от страна на Карлос Гон и възнамерява да го уволни като председател на Борда на директорите.
Nissan публикува в понеделник изявление за Гон на фона на редица съобщения на информационни агенции от Япония, че той ще бъде арестуван. Според медийни информации той е разпитван по подозрение в нарушаване на японското финансово законодателство
Компанията заяви, че разследването ѝ продължава няколко месеца. Според изявлението Гон е съобщавал суми за обезщетения в отчетите до борсовия регулатор, които са по-ниски от действителната сума. Nissan заяви, че по отношение на Гон „са открити много други значителни актове на неправомерно поведение, като лично използване на активите на компанията".
Гон не е коментирал пред WSJ обвиненията.
Иначе стана ясно, че Гон е разпитван по обвинения, че е подавал данни за по-ниски доходи, което е накарало компанията да подаде неверни отчети на японските борсови регулатори. Гон умишлено е изопачавал информация за размера на възнагражденията си с цел укриване на данъци.
Гон също така е главен изпълнителен директор на френския автомобилен производител Renault SA и председател на Mitsubishi Motors Corp. Акциите на Renault се сринаха с над 4% в рамките на европейската търговия след публикуването на новината - след приключването на търговията в Токио.
През миналата година Гон е спечелил общо 962 милиона йени (8,5 милиона долара) в брой и акции за позициите си в Nissan и Mitsubishi, показват отчетите на компаниите. Renault е платила на Гон 7,4 милиона евро (8,4 милиона долара) в брой и акции през миналата година, показва докладът на компанията до борсовия регулатор.
64-годишният Карлос Гон, роден в Бразилия в семейство на емигранти от Ливан, направи кариера в автомобилния сектор в производителя на гуми Michelin. През 90-те той бе привлечен в Renault като финансов директор. Гон стана главен оперативен директор на Nissan през 1999 г. и пое ролята на главен изпълнителен директор през 2001 г. Той отстъпи през миналата година позицията на главен изпълнителен директор на Nissan, но запази тази на председател на Борда.
Алиансът Nissan-Renault-Mitsubishi се готви за бъдеще без Гон, неговия главен архитект. Очаква се той да се оттегли от позицията си в Renault до 2022 г. Той заяви по-рано, че иска да направи „невъзвратим“ съюза Renault-Nissan-Mitsubishi. През юни той заяви, че има „нулев шанс" Renault да придобие своите партньори. „Последното нещо, което искаме да направим, е да обединим трите компании, да направим нещо, което ще доведе до демотивация на някои хора, защото ще имат впечатлението, че работят за някой друг", каза той.
Главният изпълнителен директор на Nissan Хирото Саикава заяви, че е против сливането и иска компаниите да останат независими. Renault притежава повече от 43% от Nissan, докато Nissan държи 15% от Renault, дисбаланс, отразяващ факта, че Nissan бе изправена пред фалит при формирането на споразумението за кръстосано акционерно участие. Днес Nissan е най-печелившата компания от участващите в пакта. Mitsubishi се присъедини към алианса, след като Nissan придоби 34% от акциите на компанията през 2016 г.
*Актуализирано в 13,15 часа


Слави Трифонов не е съгласен, че ИТН ще получи едва 2,2% от вота на следващите избори
В следващите дни ще има затруднения при закупуване на винетки
Община Варна подписва важен договор с АПИ за Аспаруховия мост
ПП-ДБ при Радев: Борисов и Пеевски трябва да излязат от кабинетите на Тодор Живков
Алея на рока ще се появи във Варна
Русия е завела дело за 229 милиарда долара срещу Euroclear
Дайвид Сакс за AI регулациите в САЩ, част 2
Дайвид Сакс за AI регулациите в САЩ, част 1
Проблем със "сенчеста" банка отново е надвиснал над имотния сектор в Китай
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Финансист: Приемането на еврото е промяна в модела на икономиката
Как Съветският съюз случайно помогна на Америка да построи F-117 Nighthawk
Василев: Внясяме Закона за удължителния бюджет тази седмица
Електрохолд, Евроинс и Dongfeng допринасят за празничното настроение в столицата
Трифонов: Социолозите или са пълни некадърници, или се опитват да манипулират резултатите