Brexit ще накара фабриката на компанията, произвеждаща Mini в Англия, да затвори веднага след като раздялата между Кралството и ЕС стане факт през март 2019 г., тъй като концернът няма сигурност, че ще успее да набави всички необходими за производството си части.
Друг риск за сектора идва от проблеми с академичните изследователски проекти, иначе подкрепящи индустрията. Държавите членки на ЕС изпълняват съвместно голям брой проекти, насърчаващи работата на автомобилните производители.
Този начин на партньорство обаче може сериозно да се затрудни след Brexit, смята Гроте.
“Всяка бариера, която се поставя, води до преустановяване на съвместната дейност”, посочва той, цитиран CNN.
Подобни проблеми вече са факт за британските университети. Данни от британския бизнес департамент сочат, че делът на финансирането на ЕС за научни изследвания, който отива в британските университети, е намалял още след гласуването за Brexit през 2016 г.
BMW и Volkswagen са само част от многото компании, които предупредиха за негативното отражение на Brexit.
Автомобилни производители като японските Nissan и Honda също имат фабрики във Великобритания. Американската компания Ford произвежда двигатели в две фабрики там. Някои от тях дори съобщиха, че ще трябва да напуснат Кралството след Brexit.
Германската инженерна група Schaeffler обяви в четвъртък, че планира да затвори 2 фабрики във Великобритания. Най-големият британски автомобилен производител Jaguar Land Rover също отбеляза несигурностите около Brexit, съобщавайки, че ще въведе тридневна работна седмица за около 1000 от своите служители до Коледа.