Няма почти никаква събираемост на глоби от чуждестранни граждани, каза пред БНТ Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти. Според нея е важно да се въведат готвените промени за увеличаване двойно размера на глобите, ако не се платят в срок.
Експертът по пътна безопасност Любка Маринова също подкрепя промените. Тя заяви, че 60% от глобите се събират.
„Едно добро решение е да скачат двойно неплатени в срок актове и фишове. В други страни има и намаление с 50%, ако се плати в рамките на две седмици и санкции, ако се случи закъснение“, заяви Маринова.
Според Бодаренко е много важно да има събирамест от чуждите граждани, което може да стане, само ако глобите се събират и на границата.
Тя заяви, че предложението на полицията е да бъде изградена единна система, която да обхване лизинговите, наетите и служебните автомобили, понеже там е по-трудно да се намери кой да плати.
преди 5 години никой не му забранява да обжалва, след като е платил отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години При нас е ясна ситуацията с глобите, кои ти ги търсят в кат, за кои те търсят от нап, за кои не те закачат...За преминаващите чужденци, обаче си е пълен рахат...идва и заминава за 3 часа, прибира бележката и я хвърля след малко и вече няма ни глоба, ни нищо, като ромето с каруци, дето им пишат актове.Не са вързани системите, за да отива наказанието към техния местен орган.Това със събирането на границата звучи ефективно, обаче най вероятно няма да го приемат, защото ограничава свободното придвижване на хората(все едно да ти забранят да напускаш страната ако имаш просрочен кредит). Отделно, ако някой иска да оспорва(по съдебен и друг административен път) наложеното му нарушение, по какъв начин ще се отрази това на правото му на придвижване? отговор Сигнализирай за неуместен коментар