Компанията Audi няма да бъде повече център за научни развития на Volkswagen Group. Това е залегнало в новия 10-годишен план на концерна, който ще бъде представен на 16 ноември от неговия изпълнителен директор Херберт Дийс, предава агенция Ройтерс.
Новият план ще бъде представен пред Надзорния съвет на VW Group, като той предвижда намаляване на средствата за научни изследвания, както и възможни съюзи с външни за групата производители (най-вече Ford), чиято цел е разработка на електромобили и автономни превозни средства.
Идеята на Volkswagen е да намали средствата за развитието на подобни технологии, които само през 2017 г. са били за 13,12 млрд. долара. Спестените суми ще бъдат много мажни за концерна, тъй като той още се бори с щетите, които му нанесе скандалът с манипулираните дизелови двигатели от 2015 г.
Новата стратегия ще задълбочи сътрудничеството с Ford, което включва предоставяне от страна на Volkswagen на платформа за електромобили, която американската компания да използва за бъдещите си модели на ток. В същото време Ford ще помогне на немците в разработка на пикап, с който те да се опитат да си възвърнат загубените позиции на пазара в САЩ.
Във Volkswagen все още имат проблеми с новите правила за нивата на вредните емисии в Европа, но в същото време си поставят за цел през 2030 г. поне 30% от продажбите на групата да бъдат на изцяло електрически автомобили. Това обаче няма да стане с помощта на Audi, който е център на изследователската и развойна дейност на VW Group от десетилетия.
Основната причина за този ход е именно „дизелгейт”, тъй като именно инженерите на Audi измислиха софтуера, с който се манипулират дизеловите двигатели. На всичко отгоре някои от водещите фигури в компанията от Инголщад като нейния доскорошен изпълнителен директор Рупърт Щадлер се разследват от властите в Германия и САЩ, като се очаква да бъдат подведени под съдебна отговорност.
Друга идея в новия план на групата е да се затегнат връзките между отделните компании. Първият ход в тази посока вече е направен със създаването на нова платформа за електромобили, която е съвместна разработка на Porsche и Audi. В групата обаче отчитат, че до момента сериозно изостават при развитието на автономните коли, чиито технологии също се разработват именно от Audi.
„Искаме да имаме достъп до системи за автономно управление и за целта преговаряме със съответните играчи. Подобни технологии са много скъпи за развитие, а ние засега изоставаме от другите компании”, призна главният финансов директор на VW Group Франк Уитър.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg.
преди 6 години Да се чете R&D отдела на VW не става! Ще пробваме с друг отдел от друга компания! Не че се заяждам, ама след изхарчени ?13.5 млрд да се усетиш, че нещата не вървят, май не си многооо многооо в час!хахахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар