Германският производител Mercedes напълно ще се откаже от бранда Smart. Това съобщава Automedia.bg, позовавайки се на сп. Automobile Magazine. Заедно с това и Renault ще се оттегли от партньорството си с Daimler, след като Smart ForFour и френското Twingo достигнат края на жизнения си цикъл.
Още през 2010 г. Renault и Daimler започнаха съвместно да създават единна платформа за малки градски автомобили. След това, второто поколение на Smart ForFour и третата генерация на Twingo започнаха да се произвеждат в един и същ завод - в Ново Место, Словения.
Mercedes се очаква да закрие бранда Smart до 2026 г., но, както се посочва в статията, компанията има бъдеще в този сегмент. Под ръководството на новия изпълнителен директор Ола Калениус Daimler вероятно ще реши да пусне супермини в състава на Mercedes-Benz, за да се конкурира с Audi A1 и Mini. Такава кола не би използвала шасито на напълно нов A-Class, защото преобразуването на платформата и нейното умаляване би излязло прекалено скъпо.
Най-вероятният сценарий е, че следващото поколение на A-Class, което трябва да се появи през 2025 г., ще се откаже от настоящата си архитектура MFA2 в полза на напълно мащабируем нов формат на конвергенция с кодово име MX1. Тази платформа ще послужи като основа за бъдещите малки модели на Mercedes-Benz модели и ще поддържа силовите агрегати BEV, PHEV и ICE.