Великобритания трябва да съкрати периода за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2040 г. до 2032 г., за да намали емисиите парникови газове, призова в доклад Комисията по бизнес, енергийна и индустриална стратегия (КБЕИС), цитирана от Ройтерс.
Обединеното кралство се надява да се превърне в световен лидер при налагането и използването на електрически превозни средства и в момента планира да съкрати периода за окончателна забрана за продажба на бензинови и дизелови коли до 2032 г.
„Ако сме сериозни по отношение на електромобилите, ще успеем да се превърнем в световни пионери при интегрирането на тази технология и достигането на нулеви емисии на парникови газове в транспортния сектор до 2032 г.“, заяви Рейчъл Рийвс, член на КБЕИС.
В доклада се споменава, че Великобритания трябва да подобри стимулите при закупуването на електрически превозни средства, като КБЕИС критикува неотдавнашното решение на правителството за съкращаване на безвъзмездните средства за нови електромобили от началото на ноември.
Комисията разглежда и въпроса около инфраструктурата на страната, която в момента не разполага с капацитет, с който Лондон може да изпълни поставените цели за декарбонизация на транспортния сектор.
„Правителството трябва да се справи с тези проблеми и да установи една ефективна координация между финансовата подкрепа и технологичното ноу-хау, които са необходими на местните власти, за да популяризират и развият инфраструктурата за електромобилите“, смятат от КБЕИС.
Великобритания разполага с около 16 500 зарядни станции, които ще трябва да увеличи до най-малко 100 хил. до 2020 г. ако иска да постигне първоначално поставените цели.
Английската енергийна асоциация подкрепи призива на комисията за скъсяване на периода за декарбонизация.
От Британското сдружение на производителите и търговците на моторни превозни средства заявиха, че планът „2040 г.“ е достатъчно амбициозен и неговото съкратяване би било практически невъзможно.
Те посочиха, че електромобилите и превозните средства с нулеви емисии съставляват едва 0,6 % от автопарка на страната, което означава, че търсенето ще трябва да нарасне с около 17 000% за десетилетие, за да се премине към тотална електрификация на транспортния сектор.