Германските производители на автомобили имат само 50% шанс да се задържат като водещи играчи в световната автомобилна индустрия, ако не започнат да се трансформират, за да отговорят на новите регулации, и да адаптират своите вериги за доставки, заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс, цитиран от Ройтерс.
Необходимостта от производството на батерии за електромобили, както и производството на самите електромобили, а не на двигатели с вътрешно горене, и появата на нови геополитически бариери принуждава автомобилните концерни да ускорят дълбоките и наложителни реформи, които представляват екзистенциална заплаха за голяма част от тях.
„От днешна гледна точка шансовете са вероятно 50 на 50, че германската автомобилна индустрия ще остане в глобалния елит през следващите 10 години“, заяви Дийс.
Натискът от страна на европейските институции за ограничаване на емисиите въглероден диоксид и тези на азотни оксиди сега прерасна в кампания срещу индивидуалната мобилност и срещу колите като цяло, смята директорът на Volkswagen.
“Всички сме свикнали с факта, че имаме процъфтяващи индустриални метрополии около производствените предприятия на германските автомобилни компании и техните доставчици, но никой не може да даде гаранция, че това ще продължи вечно“, предупреди Дийс.