Собствениците на стари дизелови автомобили в германските градове, където въздухът е особено замърсен, ще трябва да избират между хардуерна фиксация и финансови стимули за смяна на превозното средство, съобщава Ройтерс.
За това се договориха управляващите коалиционни партии във вторник във връзка с ограничаването на вредните емисии на парникови газове, отделяни от транспортния сектор.
След продължители разговори германският канцлер Ангела Меркел и лидерите на нейните коалиционни партньори обявиха, че са се договорили за метода, по който да се ограничи замърсяването на въздуха в градовете, избягвайки непопулярни ограничения за шофьорите.
Документът, който беше изнесен преди официалното обявяване на споразумението, показва, че германските автомобилни производители са се съгласили да предложат програма за смяна на превозното средтсво с атрактивни стимули или отстъпки на притежателите на дизелови коли, които отговарят само на старите европейски стандарти за емисии (Euro 4 и Euro 5).
Транспортният министър Андреас Шойер нарече промените "концепция за чист въздух" и "изход от дизеловата криза".
Investor.bg припомня, че сегашният стандарт, който все още не е ограничен от германското правителство, остава единствено Euro 6.
Коалиционните партии заявиха, че незабавното въвеждане на подобни стимули при търговията с автомобили с дизелови двигатели може да гарантира, че всички засегнати шофьори на превозни средства от стандарти Euro 4 и Euro 5 могат да получат друг, по-нов автомобил, преди да бъдат въведени новите забрани.
Няма изричен ангажимент за преоборудване на хардуера от страна на автомобилните производители. Вместо това федералното правителство приема, че "производителите ще поемат разходите за това, включително монтажа". Производителите на автомобили не биха могли по закон да бъдат задължени да извършат техническо преобразуване на по-стари дизелови автомобили, заяви Шойер. Но тук пред тях има възможност да си възвърнат загубеното доверие вследствие на дизеловата криза. "Очакваме отрасълът да поеме разходите", подчерта министърът на околната среда Свеня Шулце, цитирана от DPA.
Големите германски автомобилни концерни Volkswagen, Daimler и BMW все още нямат коментар по случая. Ако по-голяма част от собствениците на подобни превозни средства изберат хардуерни фиксации, за да се вместят в рамките на новите регулации, това би струвало милиарди евро за автомобилната индустрия.
преди 6 години минаайте на колела как мене ве да го *** ..... нема само аз да съм с рикша, а сички тука природо-симулиращи само да лаят за батерий обаче се возят в четриколка с тунджа и скоро нема слезат от нея щот Теслата е 200 и отгоре бомбона в левчета ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Новите автомобили са еднодневки, да се кара автомобил втора употреба на възраст повече от 5 години след време ще е невъзможно. Лошото е че тези автомобили са и опасни и трошливи и нови. В момента само китайците се напъват да правят добри евтини коли. Другия вариант е много скъп автомобил, при тях качеството бива но народните коли са направо лъскава тенекия и пластмаса с фарове с поликарбонатни стъкла които на над 5 годишна възраст трябва да се шкурят за да светят - отвратително качество. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години абсолютно лобиско и нечесно предложение... кво екологично има да изхвърляш почти нови автомобили за които си горил енергия и чиито суровини се добиват по доста неекологичен начин. Просто ги забранете от производство и внос и с времето сами ще изчезнат ... произведентата техника трябва да се използва! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години В БГ вкл и сега двутактовите коли са в движение, но една по една вървят към авто-моргите.Допреди наколко години се търкаляха по пътищата и на никой не му правеше впечатление.В последно врем се надигна един РЕЖИСИРАН ВОЙ в медиите срещу дизелите, колко лоши били, колко замърсявали и т.н. Същото ще стане и с по-старите дизели и непокриващи нормите бензинки.Чакайте бе, пичове!Те се търкалят от поне 20г, как така се сетихте за тях???За мен си е организирана кампания. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Албания може да е пред нас, както е и Румънив, но те нямат нашия стабилитет, който сме градили вече 10г. Но вярно е казано, че за да оцени човек нещо, трябва първо да го загуби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ХОРАТА много добре знаят че новият автомобил е по-екологичен и много по-приятен за каране , никой не е *** да кара стара димяща трошка , ама нали нещо трябва да кара все пак . Всичко е от мизерията , до която ни докараха . 30 годишно управление на некадърници ! Вече и Албания е пред нас по ръст на БВП отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Браво, така и трябва. Който кара трошка, защото е тарикат, да си оправи трошката. Време е и при нас да се приемат подобни мерки, за да не дишаме мръсен въздух. Хората да се научат, че не е лошо да си купят нов автомобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години В България кога ще забраняват всичко под Евро 6? Крайно време е, иначе ще се напълним с всичките Евра от Германия :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Концерните манипулират данните защото не могат да изпълнят изискванията на достъпни за потребителите цени. Но вместо правителствата да отчетат този факт и да преразгледат политиките си, те въвеждат още по-високи изисквания, които ще принудят компаниите отново да хитруват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Отстъпка?Няма значение колко са мръсни колите (очевидно всички манипулират), важното е нови коли да се продават.Ако беше критерии замърсяването щяха да таксуват емисиите, а не да раздават директно стимули на автоконцерните. отговор Сигнализирай за неуместен коментар