Hyundai Motor съобщи, че ще продаде 1000 задвижвани от водород камиона в Швейцария в идните пет години чрез ново сдружение, тъй като смята, че превозните средства могат да победят задвижваните от батерии модели, които са продавани от компании като Tesla, съобщава Ройтерс.
Южнокорейската компания Hyundai и японската Toyota са сред малкото автомобилни производители, залагащи на водородните превозни средства при засилващата се глобална надпревара за разработване на по-екологични технологии, които да заменят двигателите с вътрешно горене на фона на мерките на регулаторите в света за намаляване на вредните емисии.
Сделката, която ще удвои продажбите на водородни превозни средства на Hyundai, е поредният опит за навлизане в технология, която изостава от задвижваните с батерия електромобили. Hyundai, чиято печалба се срина заради силната зависимост от седаните, за които има слабо търсене, се надява да полира имиджа на марката си, като заеме лидерска позиция при водородните автомобили.
Компанията съобщи в комюнике, че ще си партнира с швейцарската водородна компания H2 Energy и оператори на горивни клетки за доставяне на 1000 задвижвани от водород камиона в страната, след като представи в края на 2019 г. първите по думите й водородни камиони за комерсиални цели в света. Финансовите параметри не се съобщават.
Камионите ще бъдат пуснати в продажба преди планираното представяне на задвижвани от батерия камиони на Tesla и Daimler съответно през 2020 и 2021 г.
Hyundai обяви партньорство с Audi през юни за споделяне на технологиите си за водородни автомобили и компоненти, за да се намалят производствените разходи и технологията да стане доходоносна.
От гледна точка на дългите маршрути, водородните камиони имат огромно предимство пред задвижваните от батерия конкуренти, тъй като тежките батерии може да намалят товарния капацитет и изискват повече време за зареждане, казва пред Ройтерс Марк Фреймюлер, директор на отдел „Търговски превозни средства“ в Hyundai Motor. Компанията очаква водородните камиони да могат да изминават около 400 км с едно зареждане.
„Не планираме просто да доставим 1000 камиона, след което да спрем бизнеса…Очакваме, че ще постигнем много повече след това“, заяви Фреймюлер и допълни, че Hyundai ще се стреми да доставя водородните камиони в САЩ, Китай и други европейски страни. Той обаче уточни, че експанзията на други пазари ще зависи от намирането на партньори.
Разпространението на водородните коли, които са задвижвани чрез електричество, генерирано от горивни клетки, е възпирано от липсата на инфраструктура.
Hyundai Motor пусна първата в индустрията водородна кола за масово производство Tucson Fuel Cell през 2013 г., последвана тази година от NEXO. Компанията е продала около 1140 водородни автомобила до момента, докато Toyota е успяла да продаде 6700 водородни коли Mirai от пускането им през 2014 г.
Hyundai и филиалът й Kia Motors планират да пуснат 14 електромобила до 2025 г.