Италианският автомобилен концерн Ferrari планира да пусне 15 нови модела, включително хибридни коли, джип и повече специални издания в рамките на плана да удвои приходите си до 2022 г., предава Ройтерс.
Производителят на супер коли си поставя за цел да постигне приходи от 2,1-2,3 млрд. долара до 2022 г. вместо 2 млрд. долара, обявени от покойния ръководител на компания Серджо Маркионе. Но наследникът му опита да успокои инвеститорите, че концернът може да задържи силния си растеж в последно време.
„Това е амбициозен, но изпълним план, основан на конкретна подробна рамка“, каза Луи Камилери в централата на компанията в Маранело, Италия.
Внезапната смърт на Маркионе през юли разтърси инвеститорите, които очакваха едно от големите имена в автомобилната индустрия да остане начело на компанията до 2021 г. Пазарната капитализация на Ferrari нарасна над два пъти след листването на борсата през 2015 г.
Камилери и екипът му очертаха план, който предвижда компанията да премине към производство на джипове и хибридни коли, за да разшири маржовете с над 38%, без да жертва своята изключителност.
Камилери наследява процъфтяващ бизнес с маржове от 30%, голяма ценова мощ и завиден списък от чакащи клиенти. Не се очаква той да се отдалечи твърде много от плановете на предшественика си.
Маркионе ръководи отделянето на Ferrari от компанията-майка Fiat-Chrysler, позиционира я повече като луксозен бранд, отколкото като автомобилен производител и успя да постигне нещо, което малцина смятаха за възможно – да достигне самоналожения си производствен лимит от 7 хил. автомобила на година, без да жертва ценовата мощ или изключителната привлекателност на марката.
Ferrari постигаше рекордни приходи години наред, подкрепена от специалните издания и програма за производство на автомобили по поръчка.
Но запазването на високата капитализация може да се окаже трудно, тъй като правилата за вредните емисии се затягат, капиталовите разходи растат и става тежко да се постигне баланс между разнородните интереси на инвеститорите, почитателите на автомобилните състезания, собствениците и колекционерите.
По време на събитието Ferrari представи открития едноместен модел спортни автомобили Monza SP1 и двуместния Monza SP2 в рамките на нов сегмент, наречен Icona и вдъхновен от предишни модели на автомобилната компания, насочени към най-лоялните й клиенти.
Концернът обеща също така да разшири серията си GT, съсредоточена повече върху стила, елегантността и преживяванията по време на шофиране, отколкото върху изключителното представяне, за да привлече нови клиенти на бранда.
Ferrari съобщи, че ще представи джипа към края на плана. Моделът, наречен Purosangue (Чистокръвен), може да донесе значителен ръст на продажбите, смятат анализатори.
преди 6 години ''Производителят на супер коли си поставя за цел да постигне приходи от 2,1-2,3 млрд. долара до 2022 г.''Направо се вбесявам, като чета глупости. Как ще има за цел приходи от 2 млрд. до 2022г., като само за 2017 приходите им са 3416890000 евро отговор Сигнализирай за неуместен коментар