Близо 43 милиона "мръсни" дизелови коли продължават да се движат в Европейския съюз (ЕС) въпреки ангажимента на автомобилостроителите да намалят емисиите на вредните газове при модели, които са пуснати напоследък на пазара, предаде АФП, цитирана от БТА. Агенцията уточни, че това е заключението от изследване на брюкселската неправителствена организация Транспорт и околна среда (T&E), което бе публикувано днес.
Авторите на проучването сравняват тази цифра с 29-е милиона коли и камионетки, движещи се по европейските пътища преди три години, когато избухна скандалът Дизелгейт.
Те твърдят, че производителите говорят едно, а правят друго, когато става дума за дизелови двигатели, които трябва да отговарят на най-новите норми за опазване на околната среда (Евро 5 и 6, които отговарят на колите, пуснати на пазара след 2009 година).
"Продължава практиката колите да бъдат оптимизирани, за да се представят добре на тестовете (за замърсяващи емисии) и да отделят много повече, когато са в ръцете на клиентите", твърдят експертите на организацията.
Според тази неправителствена организация 43-те милиона замърсяващи коли отделят азотни оксиди "най-малко три пъти" над разрешеното от нормите, които са в сила в Европейския съюз.
"Ако Европа не действа, тези коли ще продължат да замърсяват въздуха още десетилетия, скъсявайки живота на хората", се допълва в доклада. Неговите автори предлагат да се ограничи търговията и използването на такива автомобили.
Франция, според неправителствената организация, е най-силно засегната от този проблем, тъй като в страната се движат близо 8,7 милиона "мръсни дизели".
След нея са посочени Германия (8,2 милиона), Великобритания (7,3 милиона), Италия (5,3 милиона), Испания (3,2 милиона) и Белгия (близо 2 милиона).
Изследването бе публикувано три години след разкрития на американските регулаторни власти, направени на 18 септември 2018 година, за манипулиране на резултатите от тестовете за въздействие върху околна среда на коли на германския автомобилен концерн Volkswagen.
Няколко дни по-късно Фолксваген призна, че на 11 милиона коли е монтирал софтуер, който може "да излъже" при тестовете за отделяните азотни оксиди. Шефът на концерна бе принуден да подаде оставка, а по-късно Дизелгейт обхвана и други производител на автомобили, припомня АФП.
преди 6 години "разкрития на американските регулаторни власти, направени на 18 септември 2018 година" - я пак? отговор Сигнализирай за неуместен коментар