Европейската комисия (ЕК) е започнала официално разследване дали германските автомобилни производители BMW, Daimler и Volkswagen са сключили таен сговор, за да избегнат конкуренцията в разработването на технологии за ограничаване на вредните емисии, предава Ройтерс.
ЕК, която надзирава антимонополната политика в рамките на Европейския съюз (ЕС), заяви, че допуска възможността германските автомобилни компании да са действали съгласувано при разработването и пускането на пазара на системи за ограничаване на вредните емисии от парникови газове при бензиновите и дизеловите автомобили.
„Тези технологии имат за цел да направят леките коли по-малко вредни за околната среда. Ако споразумението между автомобилните концерни наистина се докаже, това означава, че се ограничава възможността на потребителите да закупят автомобил с по-ниски емисии, въпреки наличната за това технология сред производителите“, смята Маргрете Вестагер, еврокомисар за конкуренцията в ЕК.
През октомври миналата година Комисията направи обстоен преглед на германските автомобилни производители. Нейни представители заявиха, че разследването се е фокусирало върху информация, според която петте концерна (BMW, Daimler, Volkswagen, Audi и Porsche) са организирали обща среща, на която са обсъдили технологиите за ограничаване на вредните емисии.
ЕК ще прецени дали компаниите са се договорили да ограничат разработването и внедряването на системите за „селективна каталитична редукция“, които намаляват азотните оксиди от емисиите на дизеловите двигатели и фините прахови частици, които изхвърлят бензиновите автомобили.
Според Комисията германските компании са обсъдили и други въпроси, като например общите изисквания за автомобилните части и изпитателните процедури, като за момента все още няма достатъчни данни, за да се направят твърди изводи.
ЕК не е дала краен срок за приключване на разследването.