Нови промени в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) предвиждат от догодина да отпадне по-ниският данък, който се плаща за автомобили версия N1.
Сега автомобилите N1 се облагат с от 10 до 30 лева на всеки започнат тон товароносимост, като по закон горната граница на теглото им е 3,5 тона. Отделно от това собствениците на коли с N1 имат право на данъчен кредит, който Министерството на финансите полага сериозни усилия в последните години да ограничи.
Ако предлаганите от МФ промени се приемат, то автомобилите с N1 ще бъдат облагани като леки коли, т.е данъкът им ще зависи от мощността и годината им на производство.
Един от мотивите за премахване на ниския данък на тези коли е да се избегнат случаите, в които собственици на луксозни джипове регистрират колите си по N1 и плащат в пъти по-нисък данък в сравнение с реалния размер на налога.
Според данни на МВР от април тази година у нас са регистрирани 308 260 товарни автомобили от категорията N1.
Още подобни новини четете в сайта на Automedia
преди 6 години Това е версията на черешаря, но има бизнеси, които не се нуждаят от голяма кола. Те обаче са дискриминирани, защото на малките коли не им признават ДДС. Затова са принудени да си купуват несъразмерно големи. Иначе само ще внасят ДДС без да могат да си приспадат такова. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Мисля, че тарикатите са по-голямата част от засегнатото съсловие, така че да го въвеждат. Всичкото 6+1 на фирма се води, айде баста, на фирмата-буса, а до мола ще ходиш с личен автомобил с непризнато ддс и висок данък. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Малкият бизнес ги купува и защото не му признават ДДС-то на комбито. Трябва или 6+1, или N1. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години По обявите си има N1 возила с по 150 коне и нагоре, които се промотират "с нисък данък", нали се сещаш защо ще ги купи някой, не за да вози царевица отзаде :) ...ама май трябваше да си юридическо лице... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Е човек, тук не сме Америка, тук масово се карат пикапи за кеф, а не за да пренасяш нещо с тях. Сега може би е добре да има диверсифициран подход, защото наистина има фирми с повече на брой подобни возила...но е трудно за администриране. А и хайде да бъдем честни в 80-90 % от случаите си е просто тарикатлък на дребно. Писал ми А4-та(примерно) товарно (N1), айде сега. Почти всичко е товарно само формално, почти всичко е фирмено само формално, но за собствени цели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Абе то хубаво, ама това не бяха ли и разните пикапи и возила за дребен бизнес? Нека ги боли, казваш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Евала, най накрая! От 20лв да скочиш на 300-400, нека ги боли! Ей това голям кеф да спестиш 300 лв на година, явно :)Само изведнъж да не се напълни с SHA регистрации :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар