Председателят на управителния съвет на Индустриален клъстър „Електромобили“ (ИКЕМ) Илия Левков заяви, че организацията работи усилено по развитието на мрежа от центрове за професионално обучение, свързано с електромобилността. В кампанията участват редица университети и научни организации.
Левков припомни, че в миналото България е била една от водещите страни по отношение на тежката промишленост, както на Балканите, така и в цяла Европа.
„До преди няколко години България беше трета в света при производителите на електрокари. Част от тогавашните екипи от техници и инженери сега участват в новите проекти, свързани с електромобилността“, сподели той.
Левков подчерта глобалното лидерство на Китай при производството на електромобили и електромобилни части. В азиатската страна действат повече от 500 стартъпа, които произвеждат или стартират производството на електрически превозни средства.
Основателят на компанията Енергоконсулт ЕООД Михаил Георгиев изтъкна важната роля, която е изиграла американската автомобилна компания Tesla за налагането на електромобилите като нов прогресиращ сегмент в транспорта, отваряйки нова нисша в него.
„В момента заявките за покупка на новия Model 3 на Tesla са достигнали 400 хил. и продължават да растат“, заяви Георгиев.
„Все още живеем в петролна епоха, но ставаме свидетели на първите стъпки към бъдеще на тотална електрификация“, добави той.
Георгиев сподели няколко съвета във връзка със зареждането на електромобилите. Според него най-големите врагове на батериите при този тип коли са презареждането (достигане до ниво над 80% от крайния заряд), разреждането на батерията (понижение на заряда под 20%) и температурата.
Той отбеляза, че вече се разработват ултраскоростни зарядни станции с капацитет от 350kW, които ще бъдат предназначени най-вече за тежкотоварните коли като камиони и автобуси.
Андрей Йовчев, представител на компанията Legrand за България, изтъкна политиката на България спрямо новостроящите се бизнес сгради, където 10% от паркоместата ще бъдат предназначени за електромобили, нещо което още не е наложено в останалите европейски страни.
По време на първия ден от изложението две от участващите компании представиха своите електромобили.
„Севик – България“ представи своя транспортер Metro 500, продукт на китайската компания Centro, която вече работи по поръчка от страна на технологичния гигант Alibaba за 20 хил. превозни средства.
Моделът има два варианта – единият се задвижва с оловно-цинкови батерии и цената му е 15 хил. евро, докато другият използва литиево-йонни батерии и струва 18 хил. евро.
Българската компания, която разработва различни модели електрически превозни средства, Telcom Engineering Ltd представи триколесен двуместен мини камион с товароносимост от 450 кг. Частите за разработката на превозното средство се внасят от Китай, докато сглобяването се извършва в района на София.
На изложението могат да се видят различни електромобили като Nissan Leaf , Volkswagen E UP, Jaguar E Pace, Renault Twizy, Hyundai Kona, Hyundai Ioniq, прословутия Model S 75D на Tesla, както и различни видове електрически скутери, велосипеди и зарядни станции.
преди 6 години Щом бъдещето на електромобилността в България зависи от държавните стимули и инфраструктурата значи.... чакай от умрял писмо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Като влязат в юншеска възраст тези електромобили тогава ще се появят в България, сега чакаме други да купят, карат и хвърлят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Пурко нищо не може да зависи от неграмотна администрация!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар