Американският технологичен концерн Apple Inc. очевидно форсира своя нов бизнес, свързан с автономните автомобили и увеличава тестовата си флотилия със самостоятелно движещи се коли в Калифорния.
Според документи от щатската агенция за моторни превозни средства компанията е увеличила броя на флотилията си от май насам с цели 27 на сто и сега вече разполага със 70 подобни автомобила, предава macreports. Тези автомобили се контролират при движението им от 139 шофьора.
Ръководената от Тим Кук компания получи разрешение от местните власти за тестове на самоходни превозни средства по обществените шосета на щата през 2017 г. Понастоящем има 57 притежатели на разрешителни за такива автомобили и 556 одобрени превозни средства, управлявани от 1 917 одобрени водачи. Флотилията на Apple се състои от SUV ове Lexus RX450h, произведени през 2015 г., 2016 г. и 2017 г.
Така компанията се нарежда на трето място в щата по брой на автономните автомобили, като преди нея се нареждат GM Cruise със 175 превозни средства и 467 шофьори, дъщерната компания на Google Waymo с 88 превозни средства и 415 шофьора, а след Apple е Tesla с 39 коли и 92 водачи.
По-рано през годината стана ясно, че Apple е променила намеренията си да пусне на пазара свой напълно автономен автомобил, след което компанията уволни огромен брой свои служители, работещи по проекта. В концерна от Купертино са преосмислили идеята за създаването на подобно транспортно средство, след като начело на проекта бе назначен Боб Менсфийлд, който се завърна в компанията след няколко годишно отсъствие. Неговият нов статут е повишен значително, като сега той се подчинява единствено на главния изпълнителен директор на фирмата Тим Кук.
До тогава се предполагаше, че през 2020 г. Apple ще може да предложи безпилотен електрически автомобил с конструкция, изцяло разработена от компанията. За целта бяха привлечени голям брой служители, работили за Tesla Motors, като и специалисти по акумулаторни батерии. Именно те са сред първите съкратени сега.
В процеса на работа обаче се появиха огромен брой технически проблеми, което в крайна сметка промени целта на проекта. Според самия Тим Кук в момента компанията му е фокусирана върху разработката на системи за автономно управление, които са „много сложна, но и много важна технология”. Експертите обаче са категорични, че неразбориите в целите и сроковете, а също така и не особено бързата ориентация към съвременните трендове ще изиграят много лоша шега на Apple. Така компютърният гигант вероятно ще се окаже на опашката и ще бъде изпреварен от други компании, които активно работят в тази насока.
През май пък американската компания подписа договор с германския автомобилен производител Volkswagen за създаването и развитието на технологии за автономни автомобили. До споразумението се стигна, след като Apple получи откази от BMW и Mercedes. Първата съвместна задача на новите партньори ще е превръщането на серия T6 Transporter в автономни шатъли, които ще превозват служители на Apple. Става въпрос за малко над 20 броя VW T6 Transporter, по които ще се работи съвместно с германския гигант.
А проблемите с BMW и Mercedes са се появили, след като от Apple са поискали двете германски компании да им предоставят контрола върху цялата събрана информация по развитието на технологиите и върху дизайна на бъдещите си автономни автомобили.
В момента освен тестовете с десетки SUV автомобили на Lexus по пътищата на Калифорния, Appe използва автономната технология за развитие на шатъл превози на служителите си между отделните офиси в централата на компанията в Купертино, Калифорния.
преди 6 години основната задача не журналиста е да предава коректно информацията ... Епъл колко завода за автомобили има че да прави свои автономни коли ? .. 0 Епъп орави система за автономни коли, не самите коли ! Може да кажете че няма разлика, но има и то не малка ! Това може да ви го каже "мошшшшеника" Мъск + цялата флотилия *** дето са срещу него! отговор Сигнализирай за неуместен коментар