Глобалното търговско напрежение доведе до натиск върху автомобилните производители, но германската компания Volkswagen смята, че новите тестове за вредни емисии в Европа представляват по-голяма заплаха за бизнеса, съобщава CNN.
„Не можем да почиваме на лаврите, защото ни предстоят големи предизвикателства, особено свързаните с новите тестове за вредни емисии“, заяви главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс.
Тестовете представляват „непосилна задача“ и „най-големият риск за печалбата“, добави още Дийс. Той предупреди, че заради тези фактори заводите може да затворят временно, а пускането на пазара на някои нови модели да бъде отложено.
VW не е единствената компания, която се притеснява от новите тестове. Други автомобилни производители от Европа също се опитват да се подготвят за тестовете, които бяха въведени в края на миналата година. Индустриалните групи съобщиха, че тестовете могат да доведат до забавяне при издаването на сертификати за производство и пускане в продажба.
Новият тест, който е наречен Процедура за тестване на леките превозни средства в световен мащаб (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), измерва разхода на гориво и емисиите на въглероден диоксид и замърсителите в условия, симулиращи реални ситуации при шофиране.
Този тест се счита за значително по-добър от предишния, който беше създаден през 80-те години на миналия век и който не успя да открие умишленото манипулиране на дизеловите емисии на VW.
Новите тестове се извършват в независими лаборатории и един преглед може да отнеме няколко дена.
Тестовите съоръжения работят на 100%, 24 часа в денонощието, но това не е достатъчно, за да се избегнат евентуални закъснения, смята Европейската асоциация на автомобилните производители.
„Нито един производител, нито одобряващите органи са имали достатъчно време да се подготвят за този процес“, заяви представител на Асоциацията, като добави: „Процесът на получаване на одобрение от Европейския съюз (ЕС) се забавя, което води до спиране или забавяне на планираното автомобилно производство“.
Всичко нови модели автомобили, които се продават в 28-те страни членки на ЕС, трябва да бъдат сертифицирани до септември.
Британското дружество на производителите и търговците на моторни превозни средства съобщи през настоящата седмица, че местното автомобилно производство, предназначено за вътрешния пазар, е отчело спад ot 47% през юни. Според дружеството новите тестове за вредни емисии са основнияt фактор, повлиял за това.
В същото време VW съобщи в сряда, че е доставила 5,5 млн. автомобила през първата половина на годината, което е със 7 на сто повече в сравнение със същия период на предходната година.
Продажбите са се увеличили с 3,5% до 119,4 млрд. евро (239,5 млрд. долара), а оперативната печалба е нараснала с близо 10 на сто до 9,8 млрд. евро.
VW беше наказана с глоба от 1,6 млрд. евро заради Дизелгейт.
Компанията предупреди, че финансовото ѝ представяне може да изгуби своята стабилност през втората половина от годината заради новите тестове.