Раздвижването на пазара на електромобили не е оправдано и този тип превозни средства още дълго време ще останат далеч назад като избор на средство за придвижване. Това пише в анализ на австрийското издание Die Presse, което припомня, че през 2017 г. едва 1,3% от общите продажби в света са били на електрифицирани коли.
„Едни считат генералния директор на Tesla – Илон Мъск, за ексцентрик, а други го определят като „гений в маркетинга”, но той е истински визионер за това, което касае електромобилите. Мъск се движи към мечтата за бъдеще без двигатели с вътрешно горене и той активно развива това направление на автомобилната промишленост. Като цяло обаче шумотевицата около електромобилите е прекалена, тъй като продажбите им са прекалено малки и това няма да се промени скоро”, пише Die Presse.
Изданието посочва, че през миналата година в световен мащаб са продадени едва 1,1 млн. електромобила. В повечето държави тези превозни средства получават субсидии, които достигат до една четврт от цената им, като това е причината този сектор да расте доста по-бързо от сектора на стандартните автомобили. Реалният бум на електрифицираните коли обаче не е в Западна Европа или САЩ, а в Китай, където през 2017 г. са купени повече от половината транспортни средства на ток.
„Тези машини ще станат популярни, но това няма да е скоро, а в едно далечно бъдеще. Все още не може да се посочи конкретен срок за това кога електромобилите ще изместят от пазара превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Важна роля за подобно нещо ще играе навлизането на други нови технологии, които може да направят електромобилите наистина конкуретоспособни”, се казва в анализа.
Тезата на изданието се потвъждава и от доклад на Международната агенция за енергетика, според която за първи път от 2014 г. в световен мащаб са направени по-големи инвестиции в изкопаеми източници на енергия – нефт и газ, отколкото във възобновяеми. Увеличението в първите е с 3%, докато при възобновяемите източници на енергия се отчита спад с цели 7%
„Изкопаемите енергийни ресурси не губят своята актуалност, а напротив – стават все по-популярни. В същото време се забелязва лек спад в инвестициите в алернативни източници на енергия. САЩ наскоро успя да достигне добив на нефт от 11 млн. барела на ден, като е напът да стане най-големият производител в света”, се казва още в анализа на Die Presse.
преди 6 години Алеле - добре, че ме светна :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Въпроса е колко добиваем литий има... защото добива на литий е адски отровен. Като теглиш чертата една електричка има същия отпечатък в/у околната среда, като един петролен автомобил - първо отровния добив, после повечето ел. енергия е от въглищни ел.централи, и т.н. Много по-екологично е да развият ДВГ на газ, ама това не звучи толкова яко и футуристично по медиите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Има колкото искаш, един от най разпространените елементи по земята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Всички искат електрички, ама колко литий има?... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години естествено е когато цената на петрола се качва да се правят повече инвестиции, но тенденцията към увеличаване на ел. коли % ще се запази. 2030 , ще е 50/50 продажби на нови автомобили, а 2040 90 към 10. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Що бе крейзи , на тебе ли да вЕрваме ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Някои от нефтените компании е платил на този вестник Казва че няма да е скоро но не казва колко Ако през 2017 са произведени 1 мил ел автомобили през 2018 ще бъдат 3 милиона а след 3 години 30 милиона Ето аз посочвам прогноза но Ди пресе пише някакви фантазии а не конкретни цифри Когато ви пишат или говорят такива прогнози спрете да ги четете отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Всичката пара у свирката ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар