Американският автомобилен концерн General Motors (GM) смята, че в момента много хора проявяват интерес да печелят от личните си автомобили. В тази връзка компанията ще стартира приложение за споделяне на автомобили, което ще функционира под бранда на компанията Maven, информира CNBC.
За GM разширяването на бизнеса към споделено ползване, е стъпка напред към разработването на нови възможности за печалба и нови бизнес звена, които да подкрепят основната политика на компанията – продажбата на нови автомобили.
Клиентите, които притежават коли, произведени от GM след 2015 г., могат да впишат автомобилите в приложението на Maven. Вече одобрените коли ще бъдат на разположение на потребителите, търсещи превоз.
Собствениците на тези коли ще получат 60% от общата печалба за услугата, като останалите 40% от нея ще отиват в GM, която ще предлага и застраховки за наеманите автомобили.
„Ако желаете да имате достъп до автомобил, ще имате достъп. Вярвам, че това е още един начин да предоставим на нашите клиенти това, което искат“, заяви Джулия Стейн, вицепрезидент на отдела за градска мобилност в General Motors и Maven.
Стейн очаква някои потребители да се насочат към закупуването на по-скъпи автомобили с парите, които ще спечелят от това приложение.
Но не всеки вярва, че това може да се случи.
„Не очаквам купувачите да преминат към по-скъпи автомобили само заради възможността да изкарат повече пари като ги пуснат в приложението“, смята Алекзандър Мериън, директор в AlixPartners.
Мериън предвижда, че ще има между 2 и 3 млн. човека само в САЩ, които биха платили, за да наемат превозно средство чрез приложението за споделено ползване, като този брой включва и много неактивни потребители.
Двете най-големи американски компании за автомобилно споделяне са Turo и Getaround. GM е първият автомобилен концерн, който навлиза в тази област. Компании като BMW и Daimler също стартират свои услуги за споделяне, при които автомобилите ще бъдат притежание на самите производители.