През първата половина на годината германският автомобилен концерн Volkswagen Group е доставил на своите клиенти за първи път повече от 5,5 милиона автомобила в световен мащаб. Това представлява увеличение от 7,1% в сравнение със същия период на предходната година. През юни продажбите са се увеличили с 4,1% в сравнение със същия месец на 2017 г. до общо 958 600 нови автомобили, обяви компанията със седалище във Волфсбург, цитирана от DPA.
„Най-доброто полугодие в историята на компанията е зад нас", каза директорът по продажбите на групата Фред Каплер. Във всички основни региони доставките са се увеличили значително. През втората половина на годината обаче групата очаква по-слаби продажби, дължащи се на новия тест за емисиите при стандарта WLTP.
Това ще има въздействие върху доставките, казва Каплер. „Вероятно ще предадем на клиентите доста автомобили по-късно от предвиденото", обясни той.
Компанията няма да пусне производствените линии след края на летните ваканции в завода си в родния си град Волфсбург. Причината е, че производителят изостава при сертифицирането на различните варианти. През септември в сила влиза новият стандартен тест за отработените газове WLTP, който ще е задължителен за новите автомобили.
На най-важния пазар - Китай, през първата половина на годината марките на VW Group са продали малко над 2 млн. нови автомобила, което е увеличение от 9,2%. През юни обаче клиентите са намалили покупките си заради намаляването на вносните мита върху вносни автомобили от 1 юли: продажбите са паднали с 2,2% до 308 400 нови автомобила.
Бизнесът в Бразилия отбелязва значителен ръст, като продажбите през първата половина на годината са скочили с 22,6% до 174 400 автомобила. В Русия доставките също са нараснали с двуцифрен ръст. В САЩ повишението е от 6,3%, на вътрешния пазар Германия марките на групата са увеличили продажбите с 4,6%.