Групата PSA Peugeot Citroen отчете рекорден ръст от 38% на продажбите за първото полугодие. Позитивният ефект се дължи най-вече на придобиването на Opel/Vauxhall. Подсилена с германската марка, групата е продала 2,18 милиона автомобила от януари до юни спрямо 1,58 милиона за същия период на 2017 година.
Иначе продажбите на френските марки на групата (Peugeot, Citroen и DS) сумарно са се увеличили с далеч по-скромните 1,9 на сто.
Peugeot пострада сериозно от влошаването на отношенията с Иран и принудителното оттегляне от тамошния пазар. Преди година на Иран се падаха цели 12% от продажбите на групата.
От години Peugeot се опитва да диверсифицира продажбите си, за да не е чак толкова зависима от европейския пазар.
"Целта ми е разпределение от поне 50 на 50 - 50% продажби в Европа и 50% извън Европа", обясни в специално интервю за Automedia.bg главният изпълнителен директор на Peugeot Жан-Филип Емпарато.
Как се развиват плановете на групата в това отношение прочетете в Automedia.bg