Шефовете на Daimler, BMW и Volkswagen се срещнаха с американския посланик в Берлин, за да лобират за нулеви тарифи за автомобили в предстоящия нов търговски режим между ЕС и САЩ. Според FT те са обещали на Ричард Гренел да използват влиянието си, за да осигурят нулеви митнически ставки за вноса на американски автомобили в Европа, стига Вашингтон да направи същото за тях.
На срещата са присъствали Дитер Цетше от Daimler, Харалд Крюгер от BMW и Херберт Дийс от VW, а също шефът на производителя на части Continental Елмар Дегенхарт и президентът на браншовата организация VDA Бернхард Матес. Те са уверили Гренел, че ще запазят сегашното високо ниво на инвестиции на своите компании в САЩ. И трите германски гиганта имат внушителни производствени мощности отвъд океана; всъщност миналата година всяка втора тяхна машина, произведена в САЩ, след това е била изнесена за други пазари като Китай например.
В момента ЕС облага вноса на американски коли с 10%, докато САЩ слага 2,5% мито на европейските (но цели 25% на ванове и пикапи, за да опази най-доходния сегмент за собствените си производители).
Президентът Доналд Тръмп обаче заплаши да покачи драстично митата върху европейските машини, защото смята, че сегашната ситуация е заплаха за националната сигурност на страната. Говори се за 20% или 25% върху всички автомобили от ЕС.
Нито германските гиганти, нито дори правителството в Берлин могат да сключват подобни сделки - това е прерогатив на Европейската комисия. Според източник на FT шефовете на трите концерна искали просто да сондират отношението на Вашингтон към отпадане на всички мита преди да задействат лобистите си в Брюксел.
Твърди се, че те са предложили и отпадане на нетарифните ограничения, като например изискванията за стандартизация на компонентите, които в момента затрудняват вноса на американски автомобили в Европа. FT дава пример с броните: европейските стандарти изискват те да са меки, за да предпазват пешеходците при удар, докато американските ги правят твърди, за да предпазват пътниците в автомобила.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg!
преди 6 години Това означава, че Меркел е пътник ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Той си е направил добре сметката - знае, че доста хора, вместо да си купят Daimler или BMW, ще си купят Ford--------------дааааа, ти верно си с половин мозък ! хахахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Как така 3 компании управляват митническатата политика на 28 държави?? Какви са тези компании, които да определят колко да са митата за тази или онази стока? Къде са демократично избраните политици от всички нас за да ни защитят от тази малка група самозабравили се олигарси, които си постоянно си купуват власт? Този акт реално доказва, че корупцията в Германия е толкова голяма, че нашият дебелян пасти да яде просто и шепа хора диктуват ключови политики, за да облагодетелстват себе си... Изглежда Германие е корумпирана не по малко путиновата Русия, но се намират психодесни лъжци, които да ни лъжат как европата не била корумпирана и пеевски си имал държава. Сега къде сте бре мишки като радан кънев, димитър делчев, атанас атанасов и мартин димитров?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ... или всички европейци досега сме живяли в една голяма опашата лъжа???Баси , бегеманов откри топлата вода !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Много интересно звучи - Mercedes, BMW и VW предлагат нулеви мита за вноса на коли от САЩ в ЕС.....Единствените които могат да преговарят за такива неща не са ли законните европейски институции, а не частни компании... или всички европейци досега сме живяли в една голяма опашата лъжа??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар