Широко разспространено е мнението, че Tesla произвежда електрически автомобили на загуба, особено що се касае за новия Model 3. Ако се вярва на публикацията на WirtschaftsWoche обаче, това съвсем не е така. Инженери от компанията разказват пред изданието, че една "тройка" излиза на производителя 28 000 долара - 10 000 за производствени разходи и 18 000 за материали и други разходи.
По този начин производителят печели минимум 7 хиляди долара от една бройка. Както се знае базовият Model 3 струва 35 000 долара, но все още не е на пазара, защото производството му трябва да започне следващата година. Задега най-евтината версия на модела е Tesla Model 3 Long Range за 49 000 долара, плюс Tesla Model 3 Long Range AWD и Tesla Model 3 Performance съответно за 54 000 и 78 000 долара.
Как Tesla е успяла да направи производството на "тройката" толкова изгодно със сигурност не е ясно, но вероятно отговорът се крие в спада на цената на кобалта, който е важен и скъп компонент, съставна част от литиево-йонните батерии. Според съобщенията в медиите, Tesla и Panasonic са разработили метод, който позволява да се икономисат до 75% от кобалта при производството на батерии. Ако това е така, компанията наистина е успяла да намали разходите и да увеличи приходите.
"Ако Tesla успee да достигне ниво на производство на Model 3 от 10 000 бройки на седмица, този модел ще има значителен положителен принос за доходите ", казва служител на компанията пред изданието. Според независими експерти обаче, всъщност Tesla печели малко от Model 3. Необходимо е да се вземат предвид разходите за транспорт, поддръжка и значителни инвестиции в разширяването и модернизацията на производството, което в момента се прави много активно.
преди 6 години Тази цена от $28000 се постига при 5000 бройки на седмица - това потвърждава Мъск на въпрос на човек, който е разглобил колата на съставните и части в Twitter!А загубата на компанията се формира основно от огромните инвестииции и ниското все още производство. Защото дали ще произвеждаш 1000 или 5000 експлоатационните разходи са почти едни и същи!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Тази цена от $28000 се постига при 5000 бройки на седмица - това потвърждава Мъск на въпрос на човек, който е разглобил колата на съставните и части в Twitter!А загубата на компанията се формира основно от огромните инвестииции и ниското все още производство. Защото дали ще произвеждаш 1000 или 5000 експлоатационните разходи са почти едни и същи!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Много се мотат, ми се струва, в момента в който някой германски завод направи прилична ел.кола, тесла ще трябва да забрави за продажби в Европа, ако изобщо имат такива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години При лихварите.Харчиш сега а да плащат децата и лихварите да не ги натаковат няма как.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Тогава къде им е печалбата като печелят толкова? отговор Сигнализирай за неуместен коментар