IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Брандът Chrysler ще престане да съществува в Европа

Всички усилия отвъд Океана ще бъдат съсредоточени в Jeep и пикапите Ram

15:22 | 31.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Chrysler</em></p>

Снимка: Chrysler

Брандът Chrysler ще престане да съществува в Европа, а Fiat ще напусне Северна Америка, предвижда новият генерален план на шефа на алианса FCA Серджо Маркионе, съобщават добре информирани източници пред Bloomberg. Стратегията ще бъде оповестена официално на 1 юни на пистата Балоко край Торино. Някои анализатори дори прогнозират, че в бъдеще Chrysler може изобщо да изчезне.

Това ще е последното голямо решение на Маркионе преди очакваното му оттегляне, коментира Джулио Пескаторе, анализатор на влиятелната банка HSBC. И двете основни марки на алианса за в бъдеще ще минат на втори план, а основният фокус ще падне върху дъщерните Jeep и Maserati, които според Маркионе могат да носят значително по-висока норма на печалба от масовите модели. 

Раздялата на Chrysler с Европа е логична с оглед на нищожните продажби. Fiat в Америка имаше частичен успех с дребосъка 500, но той си остана нишов автомобил, а и вече доста остаря. Като цяло от кризата насам Маркионе силно ограничава развойните разходи на двете основни марки и безмилостно оряза гамата им. Chrysler в момента на практика произвежда само три основни модела: морално остарелия 300 (представен през 2005 и леко освежен през 2011), вана Pacifica, за който има партньорски договор с Waymo, поделението за автономно шофиране на Google, и плъг-ин хибридната версия на Pacifica. Сходно е и положението с Fiat, където не е имало изцяло нов модел от началото на десетилетието.

Всички усилия отвъд Океана ще бъдат съсредоточени в Jeep и пикапите Ram, които според Маркионе имат потенциала да създават глобални модели в SUV сегмента. В Европа фокусът е върху Alfa Romeо, която изпълнителният директор вижда като конкурент на Mercedes и BMW, и в Maserati, която трябва да се мери с марки като Porsche. Най-вероятно двата по-престижни италиански бранда ще бъдат обединени под една шапка за по-лесно управление, но и за намаляване на разходите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още