IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Bosch спасява дизела от предизвестена смърт

Германската компания успя да смъкне значително нивата на азотен диоксид

21:55 | 26.04.18 г. 6
Автор - снимка
Автор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Гepмaнcĸaтa ĸoмпaния Воѕсh cъoбщи, чe инжeнepитe ѝ ca paзpaбoтили нoвa изпycĸaтeлнa cиcтeмa зa aвтoмoбили c дизeлoви двигaтeли, ĸoятo нaмaлявa вpeднитe eмиcии дaлeч от зaĸoнoвитe нивa, ĸoитo щe влязaт в cилa пpeз 2020 г. Тя щe пoмoгнe нa aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли дa избeгнaт eвeнтyaлни зaбpaни в Eвpoпa, пpeдaвa Вlооmbеrg.

Производителят, който е нaй-гoлемият дocтaвчиĸ нa тexнoлoгия зa дизeлoви двигaтeли зa cвeтoвни aвтoмoбилни пpoизвoдитeли oт Vоlkѕwаgеn АG дo Gеnеrаl Моtоrѕ, yдвoявa ycилиятa си в бopбaтa cpeщy нaмaлявaщия пaзapeн дял нa дизeлa. Cpивът зaпoчнa cлeд cĸaндaлa пoĸpaй манипулираните двигатели на VW пpeз 2015 г., за който Bosch също бе обвинена.

При проведените на специални автомобили опити, нивото на азотен диоксид не е превишавало 13 мг/км, което е значително по-малко от 120 мг/км – допустимата граница според новите стандарти, влизащи в сила през 2020 г. В градски условия, които са далеч по-тежки, резултатът, постигнат от Bosch, е 40 мг/км.

Инженерите на компанията са постигнали тези нива със съществуващи вече технологии, които обаче са значително усъвършенствани. Става въпрос за комбинирано впръскване на гориво, нова система за управление на въздуха в двигателя, както и на работната температура.

От Bosch допълват, че при съществуващите дизелови автомобили нивата на азотен диоксид се повишават значително при агресивно натискане на педала на газта, както и при температура на отработените газове от под 200 градуса по Целзий. Решението на проблема е в оптимизиран турбокомпресор, който реагира по-бързо на налягането, както и в усъвършенствана система за управление на температурата.

Според компанията, не са нужни никви промени в програмното оборудване на компонентите при сега използваните превозни средства с дизелови двигатели. Освен това промените, които трябва да се въведат за сваляне на емисиите, няма да се отразят на цената на автомобилите.

Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:58 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

6
rate up comment 4 rate down comment 6
KPetkov
преди 6 години
Нали трябва някак си да оправдаем милиардите потънали във недоклатените технологи за производство на ток от вятър и слънце, че току виж раята се усетила и решила да линчува, тъй наречените си управници, познати сред населението като групата на л.а.п.а.ч.и.т.е :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 3
khao
преди 6 години
браво на инжинерите на Бош :) не бяха ли те дето написаха оня софтуер за WV ? :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 12 rate down comment 5
Спящият бик
преди 6 години
Атаката срещу дизела вече дава резултат - увеличиха се въглеродните емисии в Европа, тъй като в това отношение бензинът е много по-вреден! Може да се окаже, че новината за смъртта на дизела е силно преувеличена...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 12
FNM
преди 6 години
Отчаяни опити за съживяване на един мъртвец...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 13 rate down comment 3
bgMan
преди 6 години
Разбира се че пада КПД-то, сигурно и разхода на гориво се увеличава защото просто закърпват един показател за сметка на разваляне опимизацията на поне 5-6 други. Става дума за лека хардуерна и софтуерна манипулация подобна на тази, която доведе до т. нар. дизелгеит.Няма ли принципно нов пробив с нови технологии нищо не се променя.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
evtimvz
преди 6 години
Добре, но ако изпускателните газове са над 200 градуса, не пада ли КПД-то?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още