Автомобилните компании умишлено забавят производството на хибридни и електрически автомобили, за да си осигурят по-голяма печалба от продажбата на старите модели бензинови и дизелови коли. Това се казва в доклад на Европейската федерация по транспорт и околна среда (T&E).
В доклада се напомня, че до 2021 г. всички автомобилни производители ще трябва да оборудват моделите си с технологии, които намаляват емисиите на въглероден диоксид в атмосферата. В същото време, според експертите от T&E почти всички компании вече могат да произвеждат по-чисти превозни средства, но нарочно не го правят. Причината е в желанието им да продадат колкото е възможно повече стари автомобили, особено с дизеловото гориво, докато пазарът в световен мащаб буквално не бъде залят от електрически и хибридни.
Анализът на 50-те най-продавани модела автомобили в Европа показа, че само 12% от тях са оборудвани с "чисти" технологии. В резултат на това през 2017 г. на пазара се появиха твърде малко нови електрически коли и хибриди на пазара. Това беше една от основните причини за липсата на значителен напредък в намаляването на вредните емисии в атмосферата.
Пет пъти повече електрически модели и хибриди се очакват на пазара до 2021 г.
Преди края на 2018 г. само 4 от 50-те най-продавани модела в Европа ще бъдат модернизирани. През 2019 г. 14 модела трябва да бъдат подложени на "зелена" модификация, а на следващата годита - само 7.
От T&E твърдят, че такова забавяне в пускането на пазара на нови "чисти" модели е съзнателна тактика на производителите да увеличат продажбите на стари дизелови модели. Федерацията също така обвинява шефовете на компаниите в измама на обществеността и на регулаторите. Според експертите производителите само претендират, че с всички сили се опитват да спазват законовите норми, но още не могат. Всъщност, всички те могат да направят това сега, но умишлено забавят пускането на "чисти" автомобили.
"Автомобилните производители са безсрамни, проливат крокодилски сълзи и твърдят, че не могат да изпълнят нормите на регулаторите. Провеждат пропагандни кампании за ефективността на дизеловото гориво и твърдят, че производството на електрически автомобили е нерентабилно. Всичко това е огромна лъжа! ", казва Грег Арчър, директор на Европейската федерация по транспорт и околна среда.
Моделите, които се очаква да бъдат с "чисти" технологии до 2021 г.
В отговор на тези обвинения няколко шефове на автомобилни компании нарекоха експертите от T&E "хора, които нямат основно разбиране по какви закони функционира автомобилната индустрия". От Европейската федерация по транспорт и околна среда контрират, че производителите лобират интересите си и "отчаяно се опитват да убедят регулаторните органи да се откажат от планираните си цели за намаляване на емисиите до 2025 г. Те искат да продават дизеловите си автомобили възможно най-дълго".
преди 6 години Въпроса беше решен От Мъск преди 2-3 години, вече другите нямат голям избор освен да извадят квото имат като технология и да почват да бачкат ако искат и след 5-6 години да продават добре както днес ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години а най-кефи как кремльовците веднагически почват да вярват на няква си неправителствена организация щом нейното мнение съвпадне с техните опорки :):) иначе в статията за сорос глей кви пюнки летят :):)Това че имаш една технология налична, незначи че можеш веднага да е пуснеш в масово производство .. .капиш ? някой път е трудно от тех. гледна точка, друг път към момента е скъпо, трети път пазара няма все още нужда от него и тнт .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години абе пак ли се върна към старата мантра, въпреки че по едно време изглеждаше да има малко влезнал акъл в тоя ***, ама било главоболие ... баси колко си проззз :):)*** да ти каа пак, лития е доста разпространен елемен на Земята, а за тока е повече от ясно че има достатъчно :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Мисля въпросът ще бъде решен още тази година от Тръмп, който заплаши ЕС, че ако въведе ответни мита на вече въведените от САЩ, то тогава САЩ ще наложат 25 % мито на колите от ЕС, като сега то е 12%.Е тогава баба Меркелица ще се фане за палците.Ем згрмолясаната икономика, ем няколко милиона тарамбуки на социални помощи.Германия е икономически колос на глинени крака, ако не е износа, живи са умрели. Също като Китай.Ето защо САЩ ще спечелят и двете търговски войни, просто защото всеки иска да изнася в САЩ, а е наложил безумни мита на стоки от САЩ за своя пазар.Китай вече започва да го отнася и се чуди какво да прави.А Германия е далеч по-зависима от САЩ, отколкото Китай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Между другото и Тесла задържа много технологии и са много напред. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Това са нови технологии с много неуточнени моменти и силните компании имат много стабилен рисърч и уникални решения, НО никой не иска да ги пусне на пазара за да му ги копират китайците и да печелят а той да си остане с похарчени пари за да напряви този рисърч. Така в момента се държат много компании, не само автомобилните. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Истината се крие в детайлите. Прави са експертите, "че почти всички компании вече могат да произвеждат по-чисти превозни средства, но нарочно не го правят". Проблемът е, че тези чисти автомобили струват два пъти повече от еквивалента си с конвенционално гориво. Първо защото материалите, които се използват в "чистите" автомобили са по-скъпи литий, кобалт, мед и др. цветни метали и второ животът на един такъв автомобил е по-кратък отколкото на един с ДВГ. Това обаче няма кой да го обясни, защото си е трудна материя. БМВ нямат никакви проблеми да продават i8 в неограничени количества, на който има пари, ама защо ти е i8 като може да си купиш една 5-ца втора ръка и ще получиш същата услуга. Е да, от място до сто с i8 вдигаш за 4.5 сек., а с 5-цата за 5.5 сек., но това в града мисля, че не е много релевантно. Притрябвали са ми т.ъ.п.а.ц.и в града, които на червен светофар ще цепят стотната :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар