IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нова мрачна прогноза за бъдещето на Tesla

Водещ борсов анализатор изчисли колко време още ще живее компанията на Мъск

16:30 | 31.03.18 г. 12
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Само преди дни се появи информация каква баснословна сума ще прибере изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск през следващите 10 години. Вярно е, че за целта трябва да бъдат постигнати определени цели, свързани с капитализацията на производителя на електромобили и продажбите му, но въпреки това нещата изглеждат внушителни.

В същото време експертите от Щатите продължават да смятат, че Tesla е много по-близо до фалита си, отколкото когато и да е било. Поредния анализ в тази посока направи директорът по инвестициите на компанията Vilas Capital Management - Джон Томпсън, който обърна внимание на няколко факта.

1. При Tesla се отчита намаляване на търсенето Model S и Model Х. Производството на Model 3 съще не върви по план. Финансовото състояние на компанията е плачевно – загубите само за последната година са над 2 млрд. долара. Това почти сигурно ще наложи допълително финансиране от 8 млрд. през тази година, за да може производството да се нормализира. Тези пари обаче няма откъде да дойдат, тъй като акционерите в Tesla едва ли ще се съгласят да наливат още в компанията и да увеличат нейния капитал. Те искат да си получат досега вложените средства, при това с печалба, която няма откъде да дойде.

2. Положението се влошава от факта, че Комисията по ценни книжа и фондови борси води официално разследване срещу Tesla. До компанията са изпратени 85 въпроса относно нейната дейност, на които трябва да се отговори незабавно. Докато трае разследването, Tesla много трудно ще получи достъп до кредитни ресурси.

3. Агенцията Moody’s, която прави кредитни рейтинги и анализи на рисковете, преразгледа положението на Tesla и ще понижи рейтинга на компанията от В- до ССС, а това означава почти сигурно затваряне на всички възможности за рефинансиране на досегашните кредити.

4. Мъск се надява да го спаси Китай, но това не е сигурно. Китайците не са глупаци и могат чудесно да смятат, още повече когато става дума да пари. Самите те имат доста проблеми, така че помощта от тяхна страна прилича на мираж.

Анализът на Джон Томпснън завършва доста любопитно: „Никога не съм виждал по-абсурдна ситуация в своята кариера. Твърдя, че винаги съм постигал възможно най-добрият резултат на пазара, но в момента съм твърдо срещу шансовете на компанията на Мъск да оцелее”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

7
rate up comment 5 rate down comment 4
Graf
преди 6 години
Кво става с теслАта?Аха, от 12 март до днес акционерите са олекнали с по 100$ на акция. Тук разни колеги, а и моя милост предупреждаваха вярващите...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 2
khao
преди 6 години
все още борсата освен някоя схема нищо полезно не е измислила за човечеството ... така и тоя, може да си прави вятър на устата колкото иска, нещата се променят със или без тесла, но заради нея ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 5
kane
преди 6 години
В крайна сметка това е мнение на спекулантПо същия начин друг от милионите спекуалнти може да каже че ексон ще фалираИстината е че Мъск промени цялата индустрия и света в който живеем и по 2000 тесли на седица да правят пак не е малкобмв, форд и джи ем нямат списък от чакащи за колите им години на пред и това е причината тесла да е по скъпа от тях. Теска има клиенти, за които останалите се молят, а ги нямат, а и губят наличните си!хората вилизат в тесла, защото виждат шанс това да е следващия гугул или майкрософт
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 6
Jorkata
преди 6 години
Няма как да е чиста работата на компания, която всяка година чупи рекордите по загуби, и разчита само на държавни субсидии... а Мъск го признавам - еб***ти хитреца е!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 21 rate down comment 4
BobbyM
преди 6 години
Балона се надува... Докато вече няма greater fools. Абдурдно е компания със 100х бройи годишни продажби да струва повече от bmw или gm. Просто технологията им не е чак толкова уникална че да защити тази цена...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 23
lyusien
преди 6 години
Коментарите и прогнозите за фалита на Тесла са силно преувеличени Компанията е много близа до постигане на целите си а другите две компани на Мъск Спейс Х и соларните покриви се движат по план 2019 започва производството на камиони а Боринг компанията ще започне скоро да копае тунела от Ню Йорк до Вашингтон Инвеститорите вложиха твърде много пари и сега ще бъде безмислено да спрат А бъдещето е на ел автомобили И това всички го признават
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 8
vzhekoff
преди 6 години
По предварителни прогнози седмичното производство трудно ще надхвърли 2000-2100 коли, което е много далеч от прословутите 5000 и доста далеч от свенливите прогнози за 2500. При това в началото на годината то едва е достигало 1100. И докато чакаме да падне китайската станция и гадаем кога ще е, не по-малко вълнуващи са залозите за теслА-та - юни - август.... Рейтинг ССС е забележителен, някой още да се надява на нещо ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още