Toyota Motor Corp повиши прогнозата си за печалбата за цялата година с 10%, след като отчете най-добрата си тримесечна оперативна печалба през последните две години, подсилена от по-слабата йена и силни продажби на вътрешния пазар, съобщи Ройтерс.
Най-големият производител на автомобили в Япония очаква оперативната печалба да нарасне с 10% на годишна база до 2,2 трлн. йени (20,23 млрд. долара), от 1,99 трлн. йени година по-рано, което надминава предишната прогноза за 2 трлн. йени.
Очаква се нетната печалба да достигне 2,4 трлн. йени, в сравнение с предишната прогноза за 1,95 трлн. йени.
За третото тримесечие Toyota регистрира 673,6 млрд. йени оперативна печалба за периода между октомври и декември, което представлява 54% ръст спрямо година по-рано. Резултатът надхвърля средната оценка от 527,22 млрд. йени на 11 анализатори, анкетирани от Reuters, и е най-високата от последното тримесечие на 2015 г.
Оперативната печалба в Япония нараства на фона на силните продажби на автомобили в страната, на фона на по-слабите продажби на компанията в най-големия си пазар - Северна Америка, където автомобилните производители предлагат големи отстъпки, опитвайки се да произвеждат и продават повече автомобили.
Toyota продаде 2,63 млн. автомобила в световен мащаб през последните три месеца на миналата година спрямо 2,28 млн. продажби през същия период на 2016 г. Продажбите в Япония нарастват с 3%, докато продажбите в Северна Америка се понижават до 735 хил. от 745 хил. бройки. Продажбите в Европа отчитат ръст от 1,7%.
Рентабилността на американския пазар е от ключово значение за Toyota, за да генерира средства за инвестиране в нови технологии, включително във функции за самоуправление, електрически автомобили и нови услуги за мобилност.
Тъй като американските шофьори продължават да бъдат силно привлечени от по-големите модели като SUV автомобили и пикапи, Toyota, най-известна със седаните си Camry и Corolla, се опитва да пренасочи производство от автомобили към пикапи.
Междувременно компанията продаваше седаните си с големи отстъпки през по-голямата чат от 2017 г., за да подсили търсенето на модели като Camry, като същевременно повишава стимулите за своите SUV модели и пикапи, за да остане конкурентна на американския пазар.
Това увеличи общите маркетингови разходи за превозно средство с 10% през 2017 г. спрямо предходната година, показват данни на Autodata.