Alfa Romeo, Suzuki и Sеаt са компаниите с най-голям пазарен ръст на европейския пазар през миналата година, показват обобщените данни на АСЕА, асоциацията на автомобилните производители. Пазарът през 2017 е пораснал с 3.3 на сто до общо 15.63 милиона автомобила.
Най-сериозен ръст през годината отчита Alfa Romeo, чиито продажби са пораснали с 30% до общо 85 700 автомобила. Заслугата е на новите модели Giulia и особено Stelvio, който се появи на повечето европейски пазари през лятото. Все пак анализаторите подчертават, че Alfa остава под целите, заложени от главния изпълнителен директор на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе.
С 21% са се увеличили европейските продажби на Suzuki, най-вече благодарение на новото поколение на градския модел Ignis, кото компанията вече представя като "ултракомпактен SUV".
При Seat ръстът е 14%, движен основно от Ateca, първия SUV на испанската дъщерна марка на VW. С появата на втория кросоувър модел Arona очакванията са продажбите да растат и през 2018.
Toyota също може да се похвали с 13% ръст - нещо невиждано от много години. Нарасналите продажби се дължат почти изцяло на новия кросоувър C-HR, чийто необичаен дизайн го направи хит на много европейски пазари и му донесе над 100 000 сделки.
Почти всички производители отчитат ръст на Стария континент през 2017. Изключенията са DS (луксозната марка на Citroen се срива с 30%), Honda (спад от 12%) и Lancia (-9%).
Иначе трите най-продавани марки в Европа остават без промяна: първо място за Volkswagen (1.7 млн. продажби), пред Renault (1.15 млн.) и Ford. Opel и Peugeot, които вече са под една шапка, държат четвъртата и петата позиция.
В премиум сегмента начело остава Mercedes (с 6.4% ръст), пред BMW (+0.5%) и Audi (-0.5%).
Още новини за автомобили можете да прочетете в Automedia.bg