Проблемите на американския пионер в областта на електрическите автомобили Tesla с производството на нейния Model 3 в нейната т. нар. Gigafactory в Невада са по-сериозни, отколкото се предполага. Така например някои акумулаторни батерии са монтирани на ръка в завода на концерна, предава CNBC, като се позовава на свои източници.
Концернът е преместил редица служители от поддоставчици в завода си, за да се справи с ръчното асемблиране, предаде медията. Малко по-късно компанията отрече тези твърдения, като заяви, че няма нови закъснения в сроковете за производство и доставка.
„За да бъдем абсолютно ясни, ние спазваме предишните прогнози за постигането на увеличени производствени бройки, които предоставихме по-рано този месец", заяви говорител на Tesla в изявление.
„Както бе добре документирано, докато не достигнем пълното производство, някои процеси може да бъдат извършвани ръчно“, добави той.
Акциите на Tesla приключиха сесията с понижение в цената си от 2,4 на сто в четвъртък след появата на материала, но в следборсовата сесия поскъпнаха с 1,6 на сто, след като компанията отрече твърденията.
Към момента Tesla планира да произвежда по 2500 броя от Model 3 на седмица до края на тримесечието – наполовина по-малко от обема, който обеща по-рано. Компанията очаква да достигне целта си от 5000 сглобени модела седмично до края на второто тримесечие.
По този начин Tesla губи важно време, защото конкуренцията от международната автомобилна индустрия вече е по петите на пионера в сферата. През четвъртото тримесечие на клиенти са били доставени едва 1550 броя от първия автомобил, предназначен за средната класа, а и през третото тримесечие на изминалата година Tesla успя да достави едва 260 бройки от иначе планираните 1500 автомобила.
Ахилесовата пета е производството на модулите за батерии, за които в пустинята на щата Невада Tesla изгради специална фабрика. Там, според компанията, редица производствени процеси е следвало да бъдат преработени. Но в производствения процес е постигнат голям напредък, поясни Tesla в началото на годината.
преди 6 години което си е нормално при ново производство без да имаш ноу хау, налЕ !и 1000-те може да си ги вземеш когато искаш, 15% си ги взеха още миналата година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Щото е взел едни пари ( по 1000$ на калпак ) от едни хора като депозит и е обещал , че ще им достави автомобила към края на 2017 . Пък тези пари са му били като гарант пред едни други хора , от които е взел вече наистина много пари и те го чакат да почне да ги връща :))) . Пък още не са произвели общо толкова автомобила , колкото се пенявеше че ще прави на седмица . Сигурно някъде в технологичния цикъл на производство има сериозни недомислици или са работили на допускания , а не на реални постижения . И сега си сърбат попарата . И вероятно "тясното" място не е едно в поточната линия , ами са няколко ... Тъй говори скромния ми опит в блъскането с производство в БГ . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Защото никой от автомобилните производители не иска да прави електромобили, понеже от тях няма толкова печалба нито при първоначална продажба нито от надути цени за обслужване и консумативи.Първоначалната идея на Тесла беше да произвежда само двигатели и батерии и да ги продава на автомобилната индустрия. Дори подписаха договори с Mercedes и Toyota преди години и започнаха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Добре де, защо трябва да се опъват толкова за да правят по 2500 или 5000 автомобила на седмица? За такива неща си има автомобилни заводи които имат нужния опит. Не е ли по-добре да се фокусират върху иновациите за да привличат нови инвестиции и да растат? отговор Сигнализирай за неуместен коментар