Германският автомобилен производител BMW си е поставил за цел до 2 години да изпревари Mercedes-Benz по обем на продажби и да си върне първото място в премиум сегмента. Това обяви изпълнителният директор на компанията Харалд Крюгер пред списанието Manager Magazin.
Според топмениджъра подобна цел може да бъде постигната след щателен разбор на дейността на конкурентите, както и с въвеждането на нова програма за раздвижване на пазара. Тя включва предлагане на нови модели и отнемане на продажбите от други марки,предава Automedia.bg.
„През 2020 г. ние отново ще бъдем №1 по брой продадени автомобили. Това е задачата, която съм поставил пред екипа ми. Целта обаче не е само да продадем най-много, но и да заемем първо място по удовлетвореност от клиентите”, коментира Крюгер.
Баварците бяха глобален лидер по продажби в премиум сегмента в продължение на 10 години, но през 2016 г. отстъпиха тази позиция на Mеrcedes-Benz. Основната причина бе голямото търсене на хечбека A-Class, който задмина BMW 1-Series. През 2017 г. BMW записа ръст на продажбите от 4,2% - до 2,09 млн. нови леки коли и SUV, но при Mercedes-Benz увеличението е с 9,9% - до 2,29 млн.
В Мюнхен смятат, че тази тенденция ще започне да се променя още през тази и следващата година. Това ще стане с пускането на новото BMW X7, чиято премиера ще се състои през есента. През 2019 г. трябва да излезе и следващата генерация на BMW 3-Series, която е основен коз в стратегията на марката.