Германските производители на автомобили очакват пазарният им дял в САЩ да продължи да се увеличава тази година благодарение на серия нови модели, макар че се очаква търсенето на втория по големина пазар в света леко да спадне отново, заяви германската лобистка група VDA.
Производителите, включително Volkswagen, Daimler и BMW, повишиха общия си дял на американския автомобилен пазар до 7,9% от продажбите миналата година от 7,6% през 2016 г., съобщава Ройтерс.
Ръстът бе реализиран, въпреки че регистрациите на пътнически автомобили и лекотоварни търговски превозни средства в САЩ са спаднали с 2% до около 17,1 млн., заяви германската автомобилна асоциация VDA в понеделник на автошоуто в Детройт.
„Очаквам, че ще успеем да увеличим пазарния си дял допълнително през 2018 г., защото германските производители продължават офанзивата си с моделите си“, заяви председателят на VDA Матиас Висман на пресконференция.
Асоциацията очаква регистрациите на пътнически автомобили и лекотоварни търговски превозни средства в САЩ като цяло леко да намалеят до под 17 млн. тази година, заяви Висман, без да предоставя допълнителни детайли.