Германският автомобилен производител Volkswagen планира да похарчи над 3,3 млрд. долара за разработването и производство на нови модели в Северна Америка до 2020 г. С това компанията ще се опита да даде нов тласък на дейността си във втория по големина автомобилен пазар в света.
От Volkswagen се надяват, че по този начин ще увеличат пазарния си дял, който в момента е в размер на около 2%.
Близо 1,2 млрд. долара от инвестицията са предвидени за САЩ, където по-късно тази година производителят ще пусне на пазара новата версия на един от най-продаваните си модели – седанът Jetta, както и новия хечбек Arteon, заявиха от компанията преди откриването на автомобилното изложение в Детройт, цитирани от Ройтерс.
„Искаме да спечелим пазарен дял и да се разраснем от играч в определен сегмент до наистина съпоставима марка в САЩ“, заяви ръководителят на северноамериканския клон на компанията Хинрих Вьобкен. През миналата година благодарение на новите си модели джипове Volkswagen увеличи пазарния си дял от 1,8% на 2%.
Производството на автомобили, каквито американците искат да купят, е част от мащабното преразглеждане на стратегията на северноамериканския клон на компанията. Volkswagen все още се бори с последствията от мащабния скандал с дизеловите емисии на някои нейни модели от 2015 г., като също така трябва да ограничи все по-нарастващите си разходи, за да запази световното си лидерство, посочва Bloomberg.
Северноамериканският клон на компанията отговаря за над половината продажби на цялата група, както и за разработването на технологии за някои от марките, които са нейна собственост, като Audi, Skoda и Seat.