Японският производител Toyota ще залага на модели с хибридно задвижване, които да се превърнат в алтернатива за европейските клиенти, търсещи заместител на дизеловите мотори. Това обяви президентът на европейското подразделение на компанията Йохан ван Зил пред Automotive News.
„В момента 40% от продажбите ни на континента са на хибридни автомобили. Целта ни е през 2020 г. те да бъдат повече от 50%. Впрочем дялът ни в Западна Европа и сега е толкова, а в страни като Франция, например, надвишава 60%”, коментира Ван Зил.
Топ мениджърът допълни, че Toyota ще разшири гамата от предлагани хибридни модели с по-мощни модификации. Целта пред компанията е тези машини да бъдат на нормални цени, за да не бъдат отблъскани клиентите. Всичко това обаче не означава окончателно отказване от дизела, предава Automedia.bg.
„Положението е различно във всеки един сегмент. Когато стартирахме продажбите на кросоувъра C-HR, решихме да не предлагаме дизел. Днес 77% от неговите продажби в Европа са на хибридната версия, като във Франция този показател е 90%. Явно това е бъдещето, но в същото време дизелът е необходим за модели като Land Cruiser, който се предлага с двигател, отговарящ на стандарта Euro 6.2”, обяснява Ван Зил.
Директорът на Toyota за Европа допълни, че именно за по-големите модели е лесно да се осигури цялата технология, пречистваща дизеловото гориво. За малките обаче е трудно, тъй като тя ще повиши цената им и ще ги направи неконкуретноспособни. Затова и Ван Зил е на мнение, че Toyota няма да предложи нов дизелов двигател за малките си автомобили.
„През 2015 г. дизеловите ни модели заемаха 25% от пазара ни в Европа. Година по-късно техният дял е 15%, а в страните като Италия, например, е едва 7%. Изискванията за екология също става по-строги, така че дизелът постепенно остава на заден план”, каза още топ мениджърът.
Ван Зил разкри също, че първият изцяло електрически автомобил на марката най-вероятно ще бъде SUV или премиум модел, тъй като в тези сегменти печалбата е много по-висока, докато за малките коли тази технология все още е много скъпа.
„Трябва да създадем нов бизнес модел за малките автомобили (сегмент А), тъй като при тях всичко е фокусирано върху разходите. А това може да стане само, ако сегашните технологии поевтинеят”, коментира още шефът на Toyota за Европа.
преди 6 години За момента в германия предлагат най добри условия за ярис и айгоу- неограничени км + 10 евро на месец за пълно каско отговор Сигнализирай за неуместен коментар