Американският автомобилен производител Ford Motor Co. ще увеличи повече от два пъти разходите си за електрифицирани превозни средства, като подсили инвестициите си в сегмент, за който автомобилната индустрия счита, че ще нарасне значително спрямо това, което сега е само малка част от пазара.
Ford планира да инвестира до 11 млрд. долара в развитието на електрически коли. До 2022 г. концернът трябва да разполага с общо 40 такива модела, които ще са или напълно електрически, или ще са задвижвани с хибридни двигатели, предава Bloomberg, цитирайки Джим Фарли, президент за световните пазари, по време на презентация на автомобилното изложение в Детройт. В края на 2015 г. концернът заяви, че ще инвестира 4,5 млрд. долара до края на десетилетието, припомня агенцията.
„Тези 11 милиарда долара, които виждате, това означава, че залагаме всичко", заяви пред репортери в Детройт изпълнителният председател на Ford Бил Форд. „Единственият въпрос е дали клиентите ще са с нас, а смятаме, че ще го сторят".
След като пионерът на електрическите превозни средства Tesla Inc. надмина Ford през миналата година по пазарна стойност, вторият по големина автомобилен производител в САЩ смени тогавашния главен изпълнителен директор Марк Фийлдс. Заместникът му Джим Хакет обеща да намали разходите и да премахне някои модели автомобили от серията, за да пренасочи бъдещето на компанията към пикапи, SUV и електрификация.
С намаляването на разходите за батерии и завишени изисквания на регулаторите по целия свят за двигателите с вътрешно горене автомобилните производители засилват залозите си по отношение на изцяло електрическите модели. И въпреки че сегментът обхваща по-малко от 1% от годишните продажби в САЩ, очаква се глобалното търсене да нарасне, тъй като правителствата постепенно налагат забрани върху бензиновите и дизеловите двигатели, а батериите достигат ценови паритет с традиционните мотори.
Ford очаква стандартите за икономия на гориво и замърсяване да станат по-строги „и с право“, казва Радж Наир, ръководител за северноамериканските операции на Ford.
„Вярваме, че създаденият от човека въглероден диоксид допринася за изменението на климата и имаме какво да направим по въпроса", казва той.
От планираните 40 електрифицирани модела, 16 ще бъдат изцяло електрически. Компанията идентифицира само един модел по име, който ще излезе през 2020 г. и е наречен Mach 1. Той ще бъде електрически SUV.
преди 6 години Въпрос : колко печалби на година трябва да генерира Тесла, за да бъде справедливо оценена на 50те млрд долара, на които е оценена днес? Предполагам някъде около 4 млрд на година, а за това ще им е нужно да продават поне милион автомобила годишно. Тесла продава близо 100 000 автомобила на година. Кога ще стане това догонване? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години То и ти тролиш. :) но в другата крайност. След 5 год, няма да са 25% ел коли по улиците, по малко ще са отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Бъдещето е на електрическите автомобили След 5 години в САЩ поне 25 % от автомобилите на пътя особенно в големите градове ще бъдат електрически и хибриди Инвеститорите са наясно с това и влагат милиарди големите автомобилостроители Като Тесла Форд Тойота Г М Нисан Киа Защо някои коментатори в инвестор като този *** Император си мислят че инвеститорите са по *** то тях и пилеят пари на вятъра отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А ти защо смяташ за нужно на ни информираш колко си некомпетентен и как си играеш на инвеститор? Щом не разбираш що ония са преди тия, по добре не се занимавай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар