Германският автомобилен поддоставчик Continental води проучвателни разговори с консултанти за може би най-голямото си преструктуриране в историята и евентуално разделяне, предава Bloomberg, като се позовава на запознати източници.
Съгласно обсъжданите сценарии Continental може да създаде холдингова компания на подразделенията си и след това да листне акциите на по-печелившите си бизнеси, например за гуми, или да комбинира някои от операциите си с конкурентни, казват източниците, поискали анонимност заради конфиденциалността на информацията.
Проучванията са на ранен етап и все още няма решение дали промените ще бъдат предприети, казват те.
Говорителят на Continental Феликс Грес отказва да коментира спекулациите. Акциите на компанията отбелязват най-силния си ръст от над 2 години и се търгуват с повишение от около 5,2% във Франкфурт. Книжата бележат рекорди от началото на годината досега.
Реорганизацията на един от най-големите производители на автомобилни части в света би се случила в момент, в който индустрията се изправя пред значително изместване към електрически и автономни превозни средства. Други компании, включително производителят на автомобили Daimler и доставчиците на части Delphi Technologies и Autoliv, също преминават през промени в организацията на работата си напоследък.
Базираната в Хановер, Германия, Continental прогнозира годишни приходи от над 44 млрд. евро. Компанията има две основни подразделения. Автомобилното произвежда шасита, части по сигурността и интериор, а каучуковото обединява едноименната марка гуми на компанията и ContiTech – производител на конвейрни ленти за превозни средства с висока проходимост, например снегомобили.
По-късно днес Continental трябва да представи предварителни данни от финансовия си отчет за 2017 г.